• Lietots auto: Peugeot 206 (12-18) - ekspertu atsauksmes

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    30. novembris, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Peugeot vēsturiski ielaidis stipras saknes mazauto segmentā, katru desmitgadi nākot klajā ar pretendentu mazās klases līdera godam. Raudzīsim, vai šāda atbildības nasta mazajam francūzim nav kļuvusi par smagu. Lietotā auto testā - Peugeot 208!

    Vēsture

    Peugeot 200. sērijas modeļu pirmsākums meklējams 1929. gadā, kad klajā nāca Peugeot 201. Tad sekoja vesela plejāde, līdz 1983. gadā tika prezentēts Peugeot 205, kas kļuva par iecienītu auto ne vien savā klasē, bet 80. gados pat iemantoja leģendas statusu WRC rallija čempionātā. Triumfa gājienu turpināja Peugeot 206, kas tika pārdots vairāk nekā deviņi miljoni eksemplāru, kam sekoja neviennozīmīgi vērtētais 207. modelis.

    2012. gadā Peugeot B segmentu papildināja ar jauno 208. modeli, kas tolaik vairākās valstīs ieguva titulu Gada auto, paralēli izceļoties ar savdabīgu interjera dizainu. Pirms diviem gadiem ieraudzījām atsvaidzināto modeļa versiju, un tas nozīmē, ka sākotnējo Peugeot 208 modeļu cenas pircējiem kļuvušas īpaši pievilcīgas, pietuvojoties 6000 eiro atzīmei.

    Franču dizains

     Pirms pieciem gadiem radītā Peugeot 208 interjera dizaina koncepts redzams arī jaunākajos Peugeot modeļos. Augstu novietots spidometrs un neliela stūre ne visiem šķiet ērts risinājums.

    Peugeot 208 tika piedāvāts triju un piecu durvju versijā. Zemā cena un dāsnais aprīkojums nozīmē, ka būs jāsadzīvo ar dažiem kompromisiem. Viens no tiem ir salona ietilpība. Divdurvju versijā pasažieriem būs visai grūti ierausties aizmugures sēdeklī. Bagāžas nodalījumā būs vieta vien dažiem iepirkumu maisiem, taču tā ir drīzāk šīs klases specifika, nevis trūkums. Apdares kvalitāte nav tik augstvērtīga kā vācu sāncenšiem, taču soli pārāka, piemēram, par Hyundai i20.

    Kas attiecas uz dizainu, tas ieturēts īstenā franču garā – vienaldzīgo nebūs.

    Dažiem augstu novietotais spidometrs šķiet ļoti ērts, taču stūres novietojuma dēļ var būt problēmas ar mērskalu pārredzēšanu. Apkārtējā pārskatāmība ir laba, tomēr šaurais aizmugures logs var apgrūtināt parkošanos, ja nav neviena no palīgsistēmām. Atšķirībā no vairākiem konkurentiem Peugeot 208 jau bāzes aprīkojumā ieguva elektriskos logu pacēlājus, ESP drošības sistēmu un kruīza kontroli. Izvēloties dārgāku versiju, pircēji francūzi varēja aprīkot ar 7 collu navigācijas ekrānu, aizmugurējiem distances sensoriem, panorāmas lūku un 17 collu vieglmetāla diskiem.

    Peugeot dzinēji

    Peugeot ir parūpējies par īpaši plašu dzinēju gammu. Agrīnie modeļi bija pieejami ar pieciem dažādiem benzīna dzinējiem, sākot ar 1,0 l VTi agregātu ar 68 ZS, ko papildināja 1,2 (82 ZS) un 1,4 (95 ZS) l VTi, kā arī 1,6 l (120 ZS) VTi un THP (155 ZS) turbodzinēja versija. Ja ikdienā ir jāizbrauc ārpus pilsētas robežām, labākā patēriņa un dinamikas kombinācija būs 1,4 VTi agregātam, kas vidēji patērēs 6 l/100 km, bet 0–100 km/h ieskrējiens ilgs 10,5 s. Dīzeļu klāstā pircēji var izvēlēties 1,4 vai 1,6 l e-HDi dzinēju ar jaudu no 68 līdz 115 ZS. Visi motori demonstrē teicamus ekonomijas rādītājus, vidējam patēriņam svārstoties ap 4 l/100 km. Automātiskā transmisija gan tika piedāvāta tikai spēcīgākajiem dīzeļdzinējiem.

    Kā allaž hot-hatches jeb karsto hečbeku klāstā viens no galvenajiem spēlētājiem ir Peugeot ar 208. modeli. Sportiskajai GTI versijai zem pārsega atrodas 1,6 l THP benzīna agregāts ar 205 ZS. 100 km/h atzīmi iespējams sasniegt 6,8 s, bet, apdomīgi braucot, tas patērēs aptuveni 7 l/100 km.

    Vadāmība, gaita un sniegums

    Ja vien jūsu īpašumā nav nonākusi GTI modifikācija, īpaši azartisku braucienu no standarta Peugeot 208 nevajadzētu gaidīt. Auto veidots uz desmit gadu vecā 207. modeļa bāzes, tāpēc tā sniegums uz ceļa nepārliecinošs salīdzinājumā ar konkurentiem. Stūres atsaucība nav tik laba kā VW Polo vai Ford Fiesta, tāpēc mazais hečbeks būs piemērotāks tiem, kuri sportiska brauciena vietā vēlas komfortabli nokļūt līdz galapunktam.

    Peugeot 208 facelift

    2015. gadā modelis piedzīvoja gan kosmētiskas, gan tehniskas pārvērtības. Tā āriene kļuva nedaudz agresīvāka, iegūstot jaunu bamperu dizainu, platāku radiatora režģi, LED dienas gaismas un aizmugures lukturus, kā arī plašāku krāsu un vieglmetāka disku izvēli. Interjers ieguva kvalitatīvāku apdari dārgākajās versijās, un aprīkojuma klāstu papildināja jaunas drošības sistēmas – aizmugures skata kamera, aktīvā bremzēšanas sistēma u. c. tehnoloģijas. Dzinēju klāsts tika uzlabots ar efektīvākiem PureTech benzīna (klāstam pievienojās jauns 1,2 l turbo motors ar 110 ZS) un BlueHDI dīzeļdzinējiem.

    Testa brauciens

    • Mūsu testa auto

    Tas iegādāts Latvijā un triju gadu laikā mērojis mazāk kā 50 000 km. Tam ir viena no vienkāršākajām aprīkojuma paketēm, kurā iekļautas ikdienā svarīgākās ekstras – kondicionētājs, elektriskie logi un kruīza kontrole.

    • Mūsu iespaidi par braucienu

    Priekšā sēdošajiem vieta ir pietiekama, un ērtu sēdpozīciju atrast nav grūti. Pilsētā balstiekārta ļaus just ceļu nelīdzenumus, bet šosejas režīmā mazais francūzis jūtas gana komfortabli. Diemžēl 6MT pieejama vien spēcīgākajām dzinēju versijām, tāpēc 5MT versijai lielākā ātrumā būs dzirdama dzinēja dūkoņa.

    • Mūsu viedoklis

    Peugeot kā prioritāti šeit izvirzījuši atšķirīgu dizainu, kam seko zemas ekspluatācijas izmaksas, pateicoties ekonomiskajiem dzinējiem. Tas nozīmē, ka gaitas kvalitātes cienītājiem konkurenti sagādās lielāku braukšanas prieku, taču ikdienas lietošanai Peugeot 208 rāda pieņemamu sniegumu.

    Tas mūs nokaitināja

    Ja no balstiekārtas dzirdat liekus trokšņus, laiks pievērst uzmanību priekšējo amortizatoru atbalstiem vai stabilizatora atsaitēm, kas šiem modeļiem ir izplatīta kaite. Jāpievērš uzmanība bremžu stāvoklim, jo dažkārt īpašnieki novēro pāragru bremžu uzliku un disku nodilšanu. Dārgākām modeļa versijām būs skārienjutīgais ekrāns, taču tā reakcija ir visai novēlota un sistēma mēdz uzkārties.

    Atskaitot ātru spuldzīšu izdegšanu, citas elektronikas problēmas nav raksturīgas.

    Interjera apdarē dažviet redzamas nodiluma pēdas – pie vadītāja galvas balsta un ātrumpārslēga. Ja brauciena laikā esat iecienījuši baudīt kafiju, jārēķinās, ka viduskonsoles glāžu turētāji nav ērti, bet citi sīklietu nodalījumi nav paredzēti dzērienu novietošanai. Automātiskās transmisijas pieejamas reti, un par robotizētās sistēmas darbību izteiktas vairākas sūdzības. Galvenokārt tās saistītas ar novēlotu pārnesumu maiņu, piemēram, pēc apdzīšanas manevra pārlieku ilgi noturot augstus dzinēja apgriezienus.

    Reti izmantojot aizmugures vējstikla slotiņu, tā mēdz ieķerties vidus pozīcijā vai pārstāt strādāt. Pirms iegādes jāpārliecinās par to, vai konkrētajam auto novērsti visi atsaukumi. Piecu gadu laikā ražotājs konstatējis defektus saistībā ar bremžu sistēmu, stabilitātes kontroli, degvielas noplūdi, dzinēja pārsega atvēršanas mehānismu un balstiekārtu.

    Rezumējums

    Ekonomiski dzinēji, drosmīgs dizains un pieejama cena ir Peugeot 208 stiprās puses. Gaita gan nav tik azartiska, kā varētu vēlēties. Vērtējums: 3/5 zvaigznes

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē