• Testējam ārzemēs — Renault Captur pirmais brauciens

    Krosovers
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    7. novembris, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    6/8Dzinēji un transmisijas

    Dzinēji un transmisijas

    Kamēr komercauto segmentā dīzeļdzinēju emigrācija drīz vēl nav gaidāma, vieglo auto segmentā šim iekšdedzes tipam klājas arvien grūtāk. Pircēji biežāk priekšroku dod benzīna motoriem, ko pierāda gan Clio pārdošanas statistika, gan modernizētais Kadjar. Dīzeļu popularitātes kritumu spilgti demonstrē arī Captur – iepriekšējās paaudzes modelī 99,4% pircēju izvēlējušies krosoveru aprīkot ar benzīna dzinēju.

    Mazākais agregāts būs viena litra TCe benzīna turbomotors ar 100 ZS. Tam sekos 1,3 litru TCe dzinējs (130 un 155 ZS), kas izstrādāts kopējā sadarbībā ar Mercedes-Benz. Dīzeļdzinēju spektrā – 1,5 litru dCi agregāts ar 95 vai 115 ZS.

    Atkarībā no motora, Captur pieejams ar piecu vai sešu pakāpju mehāniku, kā arī septiņpakāpju EDC automātisko transmisiju. Mums bija iespēja izmēģināt pēdējos divus. Mehāniskā transmisija ir precīza, attālinoties no netīkamajām atmiņām par kādreizējo Renault transmisiju neskaidro darbību. Kalnu rajonos ar to ir itin viegli braukt, pateicoties auto-hold funkcijai, tāpēc šī būs laba izvēle pat tiem, kuri slinkuma vadīti nevēlas spaidīt sajūgu.

    Arī EDC automāts nesteidzīgā braucienā labi solidarizējas ar jaudīgāko 1,3 litru benzīna motoru, laicīgi un plūdeni mainot pārnesumus. Tiklīdz Grieķijas galvaspilsētas tuvumā esošos serpentīnus centāmies pieveikt ātrāk, EDC ik pa brīdim nedaudz saminstinās, pārlieku ilgi noturot augstus apgriezienus arī pēc akseleratora pedāļa atlaišanas. Ja steidzīgs braukšanas ritms ir nepieciešamība vai prioritāte, labāk izvēlēties mehānisko transmisiju.

    Franču krosovers radīts saskaņā ar trīs galvenajiem mobilitātes pamatprincipiem, kas prezentēti Renault stratēģiskajā plānā (2017–2022). Viens no tiem – elektriskā piedziņa. 2022. gada izskaņā Renault klāstā būs pieejami 12 elektroauto modeļi. Jaunais Captur ir pirmais Renault modelis, kas aprīkots ar E-TECH Plug-in jeb spraudņa hibrīddzinēju.

    E-TECH Plug-in apvienos 1,6 litru benzīndzinēju ar diviem elektromotoriem, 9,8 kWh bateriju un multirežīmu tiešo transmisiju, par ko jāpateicas Renault komandas pieredzei Formula 1 sacensībās. Elektriskajā režīmā Captur hibrīds spēj veikt 45 kilometrus ar ātrumu līdz 135 km/h kombinētā ciklā un aptuveni 65 kilometrus pilsētas apstākļos.

    Plug-in modifikācija sortimentam pievienosies 2020. gadā, Captur kļūstot par vienīgo sava segmenta pārstāvi, kas pieejams ar spraudņa hibrīdu.

    Testa turpinājums:

    Nākamā lapa

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē