• Testējam ārzemēs — Jaguar XF pirmais testa brauciens

    Premium segments
    Arnis Martinelli
    Arnis Martinelli
    30. septembris, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Arnis Martinelli
    Britu džentlmenis jaunajā vieglmetāla uzvalkā sāk raustīt aiz piedurknēm klasisko vācu kundziņu trio. Jaguar XF un Auto Bild pirmais brauciens.

    Vidējās klases luksusa sedans XF debitēja 2007. gadā kā S-type sekotājs. Pirmajā septiņgadē pārdots vairāk nekā 250 000 eksemplāru, iepriekšējais XF var lepoties ar veselu balvu plejādi – iegūtas 145 atzinības. Sportiskais sers ir tērpies 75% alumīnija uzvalkā – 50% materiāla ir no Land Rover pārpalikumiem, kas norāda uz vēlmi būt ekoloģiskam un ekonomiskam arī ražošanas procesā. Izturība pret virsbūves vērpšanos paaugstināta par 28%.

    Tas nodzinis 190 kg svara (70 kg vieglāks par 5. sērijas BMW), taču izstiepies par 7 mm. Riteņu bāze pagarinājusies par 51 mm, kas piešķir gan papildu telpu, gan rada zemāka majestātiskāka auto iespaidu. Ap pasažieru galvām vieta paplašinājusies par 27 mm, pie kājām – 24 mm. Sīkums, bet patīkami.

    Kruīzs un dinamika

    ASR (Adaptive Surface Response) sistēma pielāgo auto ceļa segumam, to papildina informācija par ceļazīmēm un reljefu. Visu apstrādā četrkodolu procesors, kas esot desmitreiz ātrāks nekā iepriekšējam XF. Līganas aprises aerodinamiku uzlabo līdz 0,26 Cd. Spēcīga plecu līnija, no 1968. gada XJ iedvesmots profilēts motorvāks, viengabalaināks jauno lukturu dizains ar vienojošo jaguārisko lokveida līniju.

     Centrālo displeju var konfigurēt pēc biežāk lietojamo funkciju kārtības.

    Taču pārredzamība tiek upurēta dizaina labā. No iekšpuses joprojām sajutīsities nedaudz iesprostots, kaut gan ķermenim visos virzienos vietas ir vairāk nekā iepriekš. Stūrētāja lūkošanās uz aizmuguri pa slīpo logu ir ierobežota, bet bosa skatu aizsedz diezgan augstā sānu logu līnija ar trijstūrveida lodziņu aiz auss. Aizmugures trīsdaļīgais (40:20:40) dīvāns nav tik ērts kā priekšējais krēsls.

    No F-type aizlienētā stūre ir paliela, taču komfortabla. Mazo podziņu sistēma jāapgūst, ja auto aprīkots ar adaptīvo kruīzkontroli, kuras vadība atrodama pie ātruma uzstādītāja. Start-Stop poga pārvietota augstāk, atvēlot vairāk vietas režīmu pārslēgšanas pogu līnijai. Tā atrodas pie iznirstošās virziena selektora pogas un piedāvā četrus definētus iestatījumus – standarta, eko, sniega un sportisko, taču manipulācijas prasa novērst skatienu no ceļa.

    Inovācijas

    Centrālās ventilācijas atveres ir pārvietojušās augstāk, paplašinot vietu daiļi zaigojošajam horizontālam 10,2 collu centrālajam displejam. Kokpitā pieejams gan analogais ar ceijeriem, gan digitālais 12,3 collu mērinstrumentu monitors, uz kura visā platumā varat izvietot navigācijas karti. Jaguar Incontrol sistēma un atbilstoša lietotne ļauj čekot auto no jebkuras vietas.

    Jaunais TouchPro interfeiss ļauj izvēlēties iecienītākās displeja opcijas, ielādēt lietotnes un izvietot tās pēc sirds patikas. Piemēram, varat sastādīt maršrutu tālrunī un, iekāpjot auto, tas sinhronizējas ar XF navigāciju.

     Ja auto ārpuse šķiet garlaicīga, var izvēlēties ekstravagantu interjeru.

    Lāzera projekcija uz vējstikla piedāvā visu, ko vēlaties, taču spilgtā gaismā tā būs konturēta ar fona laukumu. Aizmugures piedziņas auto pieejami ar 163 ZS un 180 ZS divlitru četru cilindru Ingenium dīzeļdzinējiem ar sešpakāpju manuālo vai astoņpakāpju AT, 300 ZS trīslitru sešu cilindru dīzeli vai 240 ZS divlitru četru cilindru benzīna motoru, kā arī 240 un 380 ZS Supercharged V6 benzīna motoru pilnpiedziņas AWD XF ar automātu. Apdares modifikāciju klāsts XF modelim Pure/SE, Prestige, R-Sport, Portfolio un S ir atkarībā no gaumes un maka biezuma.

    Pilnpiedziņas versija, līdzīgi kā vācu konkurenta xDrive, ļauj saglabāt pārliecību arī ziemeļnieciskāka klimata vietās, taču bezceļu forsēšanu no džentlmeņa lakādas kurpēs nevaram gaidīt.

    Mazie ekonomiskie motori ļauj majestātiski kruīzēt no privātmājas līdz operai, taču, ja vēlēsities, lai jūs neuztver kā nevarīgu mietpilsoni, jaudīgie trīslitru agregāti būtu vēlamāki. Un tad sajutīsit, kāpēc britu džentlmenim dažkārt patīk sports. Protams, tam vairāk pielāgoti F-type, no kura aizgūts vairums agregātu, un drīzumā gaidāmais krosovers F-Pace.

     Režīmu pārslēgšanaar tausti prasa iemaņas.

    Pozīcijas

    Auto tiek pozicionēts kā ekonomiskākais biznesa klases sedans ar četru litru patēriņu un mazāko izmešu apjomu klasē, taču praksē fiziku apmānīt īsti neizdodas. Mūsu testa rezultāti uzrādīja klasiskos sešus litrus. Jaunā dažādu izmēru kaķu ģimene nu ieguvusi vienotu dizainu. Ja ir vēlme atšķirties no klasiskās ģermāņu trīsvienības un justies kā no ārpuses vērojošam saliniekam, XF būs atbilstošs. Alumīnija XF ir britisks, koncentrējies sevī un pašpārliecināti manifestējošs: mans uzvalks, manas bruņas, mana pasaule.

    Rezumējums

    Klasisks, konservatīvs brits, kas tur roku uz inovāciju pulsa. Izmanto jaunāko, taču nepazaudē labāko.

    Vērtējums:

    Tehnika: 4/5

    Komforts: 3,5/5

    Dizains: 4,5/5

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē