• Testējam ārzemēs — Jaguar E-Pace pirmais testa brauciens

    Jaguar
    Arnis Martinelli
    Arnis Martinelli
    29. decembris, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Arnis Martinelli
    Droši vien atceraties pompozo Jaguar E-Pace prezentāciju Londonā, kad kaskadieris Terijs Grants sasniedza Ginesa rekordu, veicot sarežģītu lēcienu šajā ambiciozajā kaķī. Mēs nelēcām, toties pārbaudījām, ko spēj mazais jaguārs uz ceļa un ārpus tā.

    Dizainiski Jaguar otrais krosovers un pirmais kompaktais SUV turpina F-Pace iesākto, un no aizmugures tas ir tuvs savam lielajam brālim no lielo kaķu saimes. Priekšpusē dizaina komanda skota Jana Kelama vadībā mēģinājusi radīt kaut ko vidēju starp lielo SUV un sportisko F-Type. Kaut kas tāds arī ir sanācis – mazā, nenobriedušā kaķēna izbolītās acis lūkojas pēc drošas vietas, kur izskrieties.

    Dizaineri esot izmēģinājuši F-Pace un pat topošā I-Pace gaismekļus, tomēr palikuši pie klasiskajiem F-Type nedaudz oldskūlīgajiem starmešiem. Kaķis ar šādām acīm esot laipnāks un draudzīgāks, jo auto proporcijas ar lielākiem lukturiem padarot to mazāk smagnēju. Pietiks poēzijas. Ķeramies pie ruļļiem!

    Britu ģimene

    Pirmais kompaktais Jaguar SUV veidots uz D8 platformas – Jaguar Land Rover attīstītās Ford EUCD modifikācijas, kas iepriekš izmantota gan Range Rover Evoque, gan LR Discovery Sport.  Auto ir 33,6 cm īsāks (bāze mīnus 20 cm), taču gandrīz tikpat plats un augsts kā lielākais F-Pace, līdz ar to tā konkurentos varam ierakstīt mazos MB GLA, Audi Q3, BMW X1 un Volvo XC40.

    Auto ir samērā liels attiecībā pret šiem mazajiem SUV – par XC40 tas ir īsāks par 30 mm, bet platāks par 12 cm, par 44 mm īsāks par X1, bet veselus 16 cm platāks. Interesanti, ka Jaguar kā konkurentus min 26 cm garākos MB GLC, Audi Q5 un gaidāmo BMW X2. Mēs to ierindotu kaut kur pa vidu starp mazajiem un kompaktajiem parketniekiem.

    Rezultātā E-Pace ir īss un plats, tam ir gandrīz tikpat plašs salons kā F-Pace, atskaitot bagāžas nodalījumu. Tendence, kad mazie auto ir gandrīz tikpat plati kā lielie, nav jauna. To novērojām arī XC60 un XC90 kontekstā.

    Jaguar dizains

    Šo salonu apglāstījusi arī latviešu dizainere Lizete Druka, kura strādā Jaguar dizaina centrā Koventrijā Lielbritānijā

    E-PACE tiek ražots Austrijā, Grācā, šogad plānots to būvēt Slovākijā un Ķīnas filiālē Changsu. Pamatkonstrukcija ir no tērauda ar alumīnija motorpārsegu un jumtu. Ar reljefu dzinēja pārsegu un izteiksmīgajiem aizmugures izliekumiem krosovera aprises ir vēl kupejiskākas nekā lielajam SUV. Dizains daļēji aizgūts no sportiskā F-Type.

    Centrālā konsole ir gandrīz identiska, taču nedaudz pagriezta pret vadītāju. Rokturis, ja blakussēdētājam metas nelabi, atrodas turpat, kur sportiskajā auto – konsoles labajā pusē. Tradicionālo Jaguar Land Rover virzienu selektora ripa nomainīta ar sviru no F-Type.

    10 collu Touch Pro ekrāns viduskonsoles centrā atbalsta pārvilkšanas un savilkšanas žestus, piedāvā četrus atšķirīgus sākumekrānus un balss vadību. Mīnusi? Pārāk masīvs kokpita panelis, par daudz lētas plastmasas, toties viss ir ērti un pārskatāmi, izņemot sēdekļa apsildes regulēšanu.

    E-Pace gaitas īpašības

    Kompromiss. Priekšpuse no F-Type, aizmugure – no F-Pace

    Pilnībā neatkarīgajai balstiekārtas sistēmai ir daudzsviru aizmugurējās piekares risinājums, kas piedāvā līdzsvaru starp sportisku un komfortablu braukšanu. Lai nodrošinātu viendabīgu sniegumu dažādos apstākļos, pilnpiedziņas (AWD) sistēma atjautīgi pārvalda griezes momenta sadali starp priekšējo un aizmugurējo asi. 

    Sistēma atkarībā no pieejamās saķeres ļauj nodrošināt visu spēku ne tikai kādai no asīm, bet pat vienam ritenim atsevišķi. Tas tiek pārbaudīts katru milisekundi.

    All Surface Progress Control sistēma (ASPC) piedāvā arī pārliecību slidenos apstākļos. 6MT vai 9AT ZF automāts, priekšpiedziņa vai pilnpiedziņa – šīs ir diezgan tradicionālas dilemmas, taču šajā gadījumā AT un AWD būtu vēlams. Dīzelis vai benzīns?

    Motori

    Izmēģinājām jaudīgākos abu degvielu dzinējus, un varam teikt, ka benzīna dzinēja auto būs asāks, sportiskāks. Dīzeļniekam jauda ir nedaudz mazāka, griezes moments lielāks, bet kopumā šis auto uzņem apgriezienus līganāk un komfortablāk bez kaķiskās raustīšanās.

    Ingenium dzinējiem ar mazo berzes līmeni ir stingri cilindru bloki un divas balansiera vārpstas, kas nodrošina iespējami zemu vibrāciju līmeni, kurš praktiski nav jūtams salonā. Plašais riepu diapazons no 225/65 R17 līdz pat 245/45 R21 arī nedaudz ietekmēs gaitas un komforta attiecību.

    Veiklais krosovers

    Gan pilsētā, gan uz šosejas auto ir veikls kā kaķis, bet bezceļā tas ir tikpat pārliecinošs kā lielais jaguārs F-Pace (klīrensa starpība tikai 9 mm), kuram vadošā ir aizmugures ass, bet pilnpiedziņa pieslēdzas grūtākos apstākļos. E-Pace priekšpiedziņa labi uzvelk kalnā, bet straujos serpentīnos priekšējo riteņu vilkme ātri izlīdzina gaitu. Tiesa, spiedzošu meiteņu vizināšanai šī nebūs īstā izvēle, tam piemērotāks būs klasiskais F-Type.

    Aprīkojums

    Meža kaķu pāris uz stikla – mazais seko lielajam.

    Aprīkojumu līmeņu gradācija tradicionāla – S, SE, HSE (par katru burtu jāpiemaksā 6 līdz 9 tūkstoši eiro) pieejama gan standarta, gan R-Dynamic versijā. Ir arī ekskluzīvais First Edition (no 62 400 eiro), taču augstākā sākumcena ir P300 R-Dynamic HSE – no 63 300 eiro.

    SUV auditorija

    Sportiski jaunekļi, temperamentīgas dāmītes un jaunās ģimenes būtu E-PACE fanu pulciņā. Ar šo auto Jaguar nodrošina vēl vienu ejošu modeli. Mazo parketnieku segmentā pircēji ņem visu, kas parādās, vismaz sākumā. Drīzumā būs arī pirmais Jaguar elektro SUV – I-Pace, kura jauda būs līdzīga. Pagaidām nav zināma precīza cena, bet valstīs, kur ir augsti CO2 nodokļi, tā būšot zemāka nekā analogiem ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotiem auto.

    Testa auto P300 AWD R-Dynamic cena: 63 300 eiro

    Garums/platums/augstums 4395/1984/1649 mm
    Riteņu bāze 2681 mm
    Klīrenss 204 mm
    Bagāžnieka tilpums 577–1234 l (maks.1568 l)
    Riepas 245/45 R20

    Tehniskie dati

     

    D150 FWD/AWD

    D180 AWD

    D240 AWD

    P240 AWD

    P300 AWD

    Darba tilpums:

    1999 cm3

    1999 cm3

    1999 cm3

    1998 cm3

    1998 cm3

    Jauda:

    110 kW (150 ZS) pie 4000 apgriez./min

    132 kW (180 ZS) pie 4000 apgriez./min

    177 kW (240 ZS) pie 4000 apgriez./min

    183 kW (249 ZS) pie 5500 apgriez./min

    221 kW (300 ZS) pie 5550 apgriez./min

    Griezes moments:

    380 pie 1750 apgriez./min

    430 pie 1750 apgriez./min

    500 Nm pie 1500 apgriez./min

    365 Nm pie 1200–1450 apgriez./min

    400 Nm pie 1200–1450 apgriez./min

    Ātrumkārba

    6MT/9AT

    6MT/9AT

    9AT

    9AT

    9AT

    Pašmasa:

    1775/1831 kg

    1831 kg

    1926 kg

    1832 kg

    1894 kg

    Maksimālais ātrums:

    199/194 km/h

    207 km/h

    224 km/h

    230 km/h

    243 km/h

    Paātrinājums 0–100 km/h:

    10,1/10,7 s

    9,9/9,3 s

    7,4 s

    7,0 s

    6,4 s

    Degviela/ patēriņš:

    4,9/5,2 l

    6,0/6,5 l

    8,9 l

    7,7 l

    8,0 l

    Bākas tilpums

    55 l

    55 l

    55 l

    68 l

    68 l

    CO2 emisija:

    124/147 g/km

    137/147 g/km

    162 g/km

    174 g/km

    181 g/km

    Cena eiro:

    no 35 700/40 500

    no 42 500

    no 52 600

    no 42 900

    no 53 000

    Iespaids

    1/2 F-Type + 1/2 F-Pace = E-Pace. Īss, bet plats – manevrīgs, sportisks un stilīgs.

    Rezumējums

    Jauks dāmu mīlulītis. Kaķistiem iesakām izvēlēties košu krāsu – E-Pace ir tā vērts, lai tiktu pamanīts!

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Privātā Dzīve

    Vairāk

    Ieva

    Vairāk

    Mans Mazais

    Vairāk

    Māja un Dārzs

    Vairāk

    Auto

    Vairāk

    Astes

    Vairāk

    Klubs

    Vairāk

    Santa+