• «Rolls-Royce Ghost» pirmais testa brauciens

    Premium segments
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    16. aprīlis, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Piedāvājumus, no kuriem nav iespējams atteikties, mēs dzīvē saņemam retāk, kā vēlētos. Vēl retāk rodas iespēja būt pirmajam, kas Latvijā ierodas ar jauno «Rolls-Royce Ghost».

    Magic ride jeb maģiskā brauciena būtība ir pierādīt, ka 700 km garš ceļojums būs tik komfortabls un nemanāms kā 70 km spurts. Gluži kā filmā Kurjers, uzdevums ir atgādāt no A punkta (Varšavas) līdz B punktam (Rīgai) sūtījumu. Šajā gadījumā tehnoloģiski visattīstītāko Rolls-Royce zīmola vēsturē.

    Ghost āriene nepārprotami kalpo kā statusa simbols, 5,7 metru pagarinātajai virsbūvei dižojoties ar apjomīgu panteona formas radiatora režģi, ko izgaismo 20 LED stari, arkās iesēdušies 21 collas diski, bet limuzīna degungalā graciozi mirdz tā galvenais akcents – Spirit of Ectasy lēdijas figūra.

    Atšķirībā no sportiskā Bentley, Rolls-Royce ir izteikts greznības un ērtību simbols, kura komforta augļi jābauda aizmugures dīvānā un tikai otrajā plānā paliek vadītāja sēdvieta. Daļa no Rolsa īpašniekiem tā arī nekad nepiesēžas pie galvenajām vadības svirām.

    Lai gūtu pilnvērtīgu pieredzi, pēc nolaišanās Varšavas lidostā mani sagaidīja brūnā mētelī tērpies šoferis, kurš laipni pavadīja līdz Ghost, atvēra aizmugures durvis un pats aizsteidzās maksāt par stāvvietu. Aiz otrādi veramajām durvīm, kurās pat iebūvēti žiroskopiskie sensori slīpuma noteikšanai, var ieraudzīt biznesa klases apartamentus.

    Divas individuālas sēdvietas, kas vairāk līdzinās dārgā villā izvietotiem dīvāniem, ļaujot pusguļus baudīt braucienu un pielāgot sēdekli katram ķermeņa centimetram. Kājas turam uz biezas vilnas paklāja, bet virs galvas zvaigžņota debess jums ar 1600 individuālām gaismiņām. Tas ir roku darbs, kura tapšanas process ilgst deviņas stundas un vērtējams jauna Dacia Sandero cenā. Starp sēdvietām ievietots bāriņš ar atdzesētu šampanieti un kristāla glāzēm.

    Salonā apvienots inženiertehniskais lidojums, fenomenāla izsmalcinātība un skrupuloza pievēršanās ik katram apdares sīkumam, simulējot privāto lidmašīnu uz riteņiem. Pasaule aiz aizkariem šķiet abstrakta un uz tiem, kuri ir priviliģēti atrasties salonā, tā neattiecas.

    Neraugoties uz nedaudz iesirmajiem matiem un 10 gadu pieredzi auto žurnālistikā, satikšanās ar Rolls-Royce bija vēl kas nebijis. Un tas uzreiz atspēlējās komiskā veidā.

    To, ka seifa biezuma durvis atveramas tikai elektriski, biju uzzinājis jau iepriekš, taču kā tās aizvērt? Ar spēku nesanāks un salauzt neko negribas. Šeit ir sēdekļu masāža, ventilācija, multimediju kontrole, aizkaru aizvēršana un gūzma citu funkciju, tikai ne slēdzis durvīm. Varbūt to var izdarīt tikai vadītājs? Kā par spīti, arī mans šoferis jau ilgāku laiku kavējas pie maksas automāta, kamēr vējš turpina svilpot salonā, no malas radot iespaidu, ka šis kripto bagātnieks nudien nezina, ko ir nopircis.

    Pēc brīža viesmīlīgais polis piesēžas pie stūres un, izdzirdot manu mulsinošo durvju jautājumu, tikai pasmaida un norāda uz nelielu pogu, kas atrodas aiz mūsu galvas uz aizmugurējās statnes, līdzās pagalvim. Acīmredzot ir augstumi, līdz kuriem vienkāršā cilvēka izdomas līmenis nesniedzas.

    Pēc pārdesmit minūšu ilga brauciena, šoferis izkāpa pie viesnīcas un atstāja auto atslēgas manās rokās. Laiks to nogādāt Latvijā.

    Salona priekšējā daļā dominē mazāk ir vairāk koncepts. Pogu ir maz un viss iekārtots aristokrātiskā stilā. Instrumentu panelis gan ir digitāls, taču veidots tā, lai atgādinātu veco labo analogo spidometru. Sēdpozīcija ir teju vienlīdz augsta ar blakus stāvošo G klases Mercedes-Benz, kas pie luksofora pacietīgi gaida izbraukšanu no pilsētas.

    Poliju veikli šķērsot palīdz vairāku joslu lielceļi, kuros maksimālā braukšanas ātruma limits šķiet tikpat informatīvs, kā divu metru distance publiskā vidē. Visi saprot, kas tas ir, bet interpretācija par šo skaitļu robežām katram ir sava.

    Veikto kilometru desmiti ātri vien pārvēršas simtos, liekot atskārst, ka harmoniskāku dzinēju par W12 ir grūti atrast. Noliekot uz tā monētu, tā neapkritīs, savukārt jaudas resurss pat tik smagnējā auto šķiet nebeidzams. Prātā nāk zobupastas tūbiņas fenomens – kad liekas, ka tā ir beigusies, tur vienmēr atrodas vēl neapgūtas rezerves.

    Pirmajā paaudzē Ghost izmantoja pārveidotu BMW 7. sērijas platformu, taču abu zīmolu radniecību Rolls-Royce skaļi neafišē.

    Jaunais modelis radīts uz pilnībā jaunas alumīnija arhitektūras, pārmantojot no bavāriešu izstrādāto iDrive multimediju sistēmu, astoņpakāpju ZF automātisko transmisiju un 6,75 litru W12 benzīna dzinēju, kas attīsta 563 zirgspēkus. 850 Nm griezes moments pieejams jau no 1600 motora apgriezieniem.

    Pārlieku skriet gan pie šī lainera stūres vēlme nerodas. Atskaitot dažus brīžus, kad atpakaļskata spogulī iemetu aci, vai man ilgstoši neseko kāds aizdomīgs melnas krāsas X5, pārējo laiku atmosfēra ir relaksēta. Pateicoties balstiekārtas regulējumiem un 12V aktīvajam aizmugurējās ass stabilizatora stienim, gaitas plūdenums ir tik nomierinošs, ka Ghost piemīt spēja kļūt par tavas iekšējās pasaules psihologu.

    Priekšā novietotā kamera skenē ceļu, uztverot bedres, paaugstinājumus un citus nelīdzenumus, lai sagrupētu piekari un novērstu gaidāmo satricinājumu. Mēs taču negribētu sašūpināt priekšnieka šampanieša glāzi, vai ne?

    Šeit nav pieejami braukšanas režīmi, manuālas pārnesumu maiņas vai citas gaitu ietekmējošas konfigurācijas – visu jau paveikuši Rolls-Royce inženieri. Jaunums ir visu riteņu stūrēšanas sistēma, kas papildina pilnpiedziņu un padara limuzīnu izveicīgāku līkumotos ceļos un stabilāku uz šosejas.

    Salīdzinot ar priekšteci, jaunajā modelī ir par 100 kg vairāk trokšņu izolējošo materiālu, salonā radot apdullinošu klusumu. Labi, ka lielākā ātrumā ir dzirdama neliela pretvēja šalkoņa, citādi ik pa laikam sev nāktos iekniebt, vai neesam pamodušies elektriskajā auto.

    Cik tas maksā? Gandrīz pusi miljona eiro. Tas varētu maksāt arī divreiz vairāk, neradot būtiskas izmaiņas nedz mūsu, nedz Ghost pircēju dzīvēs. Savdabīgi, taču, ieraugot šo kuģi slīdam pa ielām, šķiet, ka cilvēkos raisās pozitīva izbrīna, kas nemiksējas ar materiālo skaudību. Rolls-Royce reputācijas hierarhijā atrodas tik augstu, ka tas šķiet pārāk nesasniedzams, lai mūsos mostos iekšējais rūgtums par citu rocību.

    Rolls-Royce var uzskatīt par miera nesēju. Lai arī Gudvudas ražotne ir noslogota vairāk kā jebkad agrāk, zīmolu itin nemaz nesatrauc auto industriju paralizējošā pusvadītāju (mikročipu) krīze. Šie limuzīni tiek pārdoti nelielā skaitā.

    Arī 2030. gadā gaidāmā pāreja uz pilnībā elektrisko piedziņu tiek uztverta mierīgi. Nereti ar šo auto tiek braukts tikai no īpašnieka villas līdz lidostai, tāpēc nelielā sniedzamība ar vienu uzlādi drīzāk ir plebeju rūpes. Jau nākamgad britu arsenālā būs pirmais pilnvērtīgais elektroauto – Spectre kupeja. Jā, britu zīmola modeļu nosaukumi – Ghost, Dawn, Wraith, Cullinan, Phantom, Spectre – ir īpaši.

    700 km garā maršruta galapunkts ir Kempinski viesnīca Vecrīgā. 2,6 tonnu sūtījums ir nodots. Neraugoties uz 15 l/100 km degvielas patēriņu, ceļu izdevās veikt bez papildus uzpildes. Pēc sajūtām šķiet, ka šī ir pirmā pietura, kurā varētu izlocīt kājas, uztankoties un doties tālāk. Magic ride sevi ir attaisnojis. Nododu šveicaram atslēgas, gaidu taksometru ielas malā un galvā ir tikai viens jautājums. Vai ir dzīve pēc Rolls-Royce?

     

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē