• Šobrīd

    weather img

    Rīga -3°C Daļēji apmācies, D vējš, 4.63 m/s

    «Renault 4EVER Trophy» – ikonas atdzimšana

    Konceptauto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    28. oktobris, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    «Renault 4» ir daudz vairāk, nekā vienkārši automašīna – tā ir īsta ikona. Pēdējos 60 gados šis modelis ir pārvarējis paaudžu un sociālās atšķirības; vairāk nekā 100 valstīs pārdoti astoņi miljoni šo automobiļu. Tas ir vienlīdz ērts gan pilsētās, gan laukos, kā arī daudzfunkcionāls – ar to var braukt uz darbu, ceļojumos, izmantot kravu pārvadāšanai un daudz kam citam. Tas ir nepretenciozs, tomēr pievilcīgs, stilīgs, piemērots ikvienam un vienlīdz labi patīk gan vīriešiem, gan sievietēm.

    Šī modeļa ražošana tika pārtraukta pirms 30 gadiem, tomēr «4L» tā arī nekad nepazuda no uzmanības loka. Tas ir viens no oriģinālajiem «jaunāko laiku» retro automobiļiem – «4L Trophy» pēdējos 25 gados ir vēlreiz pierādījis sevi kā daudzpusīgu auto, kuram piemīt savs šarms. Tas izskaidro, kādēļ šis modelis joprojām tik ļoti patīk sabiedrībai, pat jaunākajām paaudzēm.

    «4EVER Trophy» izstāžu auto, ko Renault atklāja 2022. gada Parīzes auto izstādē, ir otrais ikoniskais modelis pēc «Renault 5 Prototype», kas «Renaulution» stratēģiskā plāna ietvaros piedzīvo pārtapšanu elektriskā versijā. Varētu teikt, ka Renault smeļas iedvesmu savā pagātnē, lai varētu labāk elektrificēt nākotni.

    Moderna pieeja un liela uzdrošināšanās

    Zem Renault «4EVER Trophy» izstāžu auto spēcīgās virsbūves redzama tā stilistiskā saikne ar «4L» priekšgājēju. Sākotnējā automobiļa galvenās iezīmes ir no jauna iedzīvinātas šajā konceptauto:

    • tā siluets ar izteiksmīgu motora pārsegu, buferiem un raksturīgo slīpo aizmuguri ir uzreiz atpazīstams;
    • trapeces formas aizmugurējie logi ar noapaļotajiem stūriem sānos atrodas tieši virs aizmugurējiem riteņiem;
    • sāni priekšpusē atstāti ļoti vienkārši– bez lukturiem un stilīga marķējuma;
    • spārni atrodas virs riteņu arkām un sniedzas līdz pat priekšējām sānu durvīm;

    Retro stils harmoniski saplūst ar pārējām izsmalcinātajām un tehnoloģiskajām līnijām, kas redzamas auto virsbūvē. Šim izstāžu automobilim ir izteiksmīgi izliekumi un ļoti rūpīgi izstrādāts režģis. “Ultra tehnoloģiska” stila savienojumi starp spieķiem un virsbūvi parāda precizitāti un auto mūsdienīgumu. To pašu var sacīt par ļoti rūpīgi izstrādāto jumta aprīkojumu un dizainu.

    ««Renault 4» ir mīts. Savukārt mīti ir nemirstīgi! «R4» ir automobilis, ko var iemīlēt ikviens, un mēs vēlamies no jauna atklāt šo universālo dimensiju modernā un elektriskā interpretācijā,» tā par «4EVER Trophy» saka Luka de Meo (Luca de Meo), «Renault» izpilddirektors.

    «Lai «4EVER Trophy» ievestu modernajā laikmetā, tā plūdlīniju formas esam papildinājuši ar tehnoloģisku izsmalcinātību. Visas daļas ir rūpīgi izstrādātas, tādēļ dizains piesaista gan tos, kuri pazīst «4L» un tā slaveno pagātni, gan arī jaunākas paaudzes,” piebilst Žils Vidāls (Gilles Vidal), Renault zīmola un dizaina nodaļas viceprezidents.

    Inovatīvi lukturi

    «4EVER Trophy» piešķir jaunas nianses «Renault 4» ikoniskajam, platajam horizontālajam režģim, kurā iebūvēti apaļi «Matrix LED» lukturi. Tie piešķir automobilim spēcīgu individualitāti. Kaut arī šim modelim raksturīgie taisnstūra formas aizmugurējie lukturi ar noapaļotām malām ir pilnībā pārveidoti, tie uzreiz ir atpazīstami, un ir skaidri redzama atsauce uz ikonisko «4L».

    Viegls bezceļu auto ar nepārprotamu vēlmi doties piedzīvojumos

    Šis ir elektroautomobilis, kas var doties pa vēl neiebrauktām takām. Tieši tādu pirmo iespaidu rada pēc izskata nedaudz skarbais «4EVER Trophy» izstāžu auto. Šis konceptauto un tā elektromotors atspoguļo to, kāds būs sērijveida ražošanas modelis.

    «4EVER Trophy» apakšējā daļa ir krāsota Gun Metal sudraba krāsā, padarot to piemērotu braucieniem brīvā dabā. Šis izstāžu automobilis aicina atklāt jaunus apvāršņus, izstarojot nepārprotamu piedzīvojumu meklētāja garu. Tā izskatam ar sudraboto pārklājumu un fuksīnsarkanajiem akcentiem uz jumta stiprinājumiem, piekares atsperēm, emblēmām uz riteņiem un citām detaļām piemīt zināma oriģinalitāte.

    Bagijam līdzīgais «4EVER Trophy» izskatās azartisks. Atbrīvotajā telpā zem motora pārsega ir liela gaisa izplūdes zona, kas ievērojami uzlabo priekšpuses centrā novietotā radiatora efektivitāti. Priekšējā pārkare ir ievērojami saīsināta, nodrošinot lielāku klīrensu.

    Rezerves ritenis ir novietots uz oglekļa šķiedras jumta, savukārt lāpsta un smilšu trapi iestiprināti aizmugurējo durvju augšdaļā – šis auto tiks galā ar jebkuru situāciju uz ceļa.

    Apjomīgās plāksnes virsbūves aizsardzībai auto apakšējā daļā veido 20 cm apmali ap riteņu arkām. Augstu novietotā virsbūve izceļ 753 mm platos riteņus uz 19 collu diskiem. Apakšā ir aizsargplāksne, kas labāk pasargā akumulatoru, kas atrodas šasijas vidū.

    Katram «4EVER Trophy» ritenim ir redzams kompresors, ko ātri var regulēt no auto iekšpuses, pielāgojot gaisa spiedienu riepās atbilstoši apvidus apstākļiem.

    Kaut arī «4EVER Trophy» pēc savas būtības ir nepārprotams “bezceļu” auto, tas būvēts tā, lai sagādātu prieku, braucot pa jebkādu ceļu. Paredzams, ka «4L» būs tikpat daudzpusīgs, kā bija savulaik tā priekšgājējs, pareizāk sakot, kāds tas bijis vienmēr kopš 1962. gada.

    Nākotnes B segmenta SUV

    «4EVER Trophy» izstāžu auto paver ceļu pilnībā elektriskajam B segmenta SUV, kas vienlīdz brīvi pārvietosies gan pa pilsētas, gan pa lauku ceļiem. Tāpat kā «Renault 5», tas būvēts uz CMF-BEV platformas B segmenta elektroautomobiļiem. Šī platforma garantē labāko veiktspēju attiecībā uz sniedzamību, akustiku un auto uzvedību uz ceļa, neko nezaudējot dizaina ziņā.

    Nākamo «Renault 5» un «Renault 4» modeļu pozicionēšana tirgū lielā mērā līdzināsies «Clio» un «Captur». «4EVER Trophy» un «Renault 5 Prototype», kas bija apskatāmi arī «Renault» stendā Parīzes auto izstādē, iemieso «Renault Nouvelle vague» (Jaunais vilnis) ideju.

    Nākotnes automobilis, kas taps, par pamatu izmantojot" 4EVER Trophy" projektu, tiks ražots Francijā, tāpat kā tā priekšgājējs. Kopīgo iezīmju dēļ visi automobiļi uz CMF-BEV platformas tiks ražoti «ElectriCity» centrā Francijas ziemeļos.

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.
     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Privātā Dzīve

    Vairāk

    Ieva

    Vairāk

    Mans Mazais

    Vairāk

    Māja un Dārzs

    Vairāk

    Auto

    Vairāk

    Astes

    Vairāk

    Klubs

    Vairāk

    Santa+