• pareizi apstrīdēt policijas uzliktu sodu?

    Praktiski padomi
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    4. aprīlis, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Pixabay
    Nepamatoti uzlikts sods par stāvvietas pārkāpumu, ātruma pārsniegšanu vai citām ikdienišķām situācijām. Lai prastu sevi aizstāvēt, Auto Bild Latvija izveidojis ceļu, kā tikt cauri birokrātijas kalniem un pārsūdzēt policijas piešķirto sodu.

    Protokola aizpildīšana

    Ja nepiekrītat pārkāpumam un/vai piemērotajam sodam, to uzreiz ir nepieciešams konkrēti norādīt protokolā vai jāpieprasa iespēja rakstiski izklāstīt savu viedokli paskaidrojumā. Praksē bieži nākas sastapties ar situācijām, kad cilvēks paraksta procesuālos dokumentus ar domu, ka vēlāk negatīvo lēmumu apstrīdēs. Bet vēlāk diemžēl izrādās, ka viņš, parakstot dokumentus, ir atzinis pārkāpumu vai vismaz neko nav pret to iebildis.

    Notikušā iemūžināšana

    Vēlams fiksēt ar foto, video un/vai liecinieku liecībām tos apstākļus, kādos incidents izveidojies, jo negodprātīgu policistu rīcībā nonākuši nevēlami paskaidrojumi mēdz noklīst. Gadījumos ar krūmos ieaugušām, aizklātām, aizsnigušām, aizgrieztām, bojātām utt. ceļa zīmēm ir ļoti svarīgi to nofiksēt uzreiz. Jo lietas izskatīšanas laikā apstākļi var būt jau mainījušies – krūmi izcirsti, zīme novietota kārtīgi un ir labi redzama.

    Precizitāte

    Svarīgi ir pretenziju pareizi noformēt. Konkrēti norādīt adresātu, savus datus, dokumenta nosaukumu, parakstīšanas vietu, datumu. Izklāstīt lietas faktiskos un juridiskos apstākļus, lai institūcija, kas skatīs sūdzību, skaidri saprastu, par ko ir runa. Sūdzības rezumējumā korekti un skaidri vajag noformēt, ko vēlas sūdzības iesniedzējs: atzīt, ka pārkāpums nav izdarīts un izbeigt administratīvo lietvedību; mīkstināt piemēroto sodu, atcelt lēmumu vai atzīt par prettiesisku. Bieži nākas sastapties ar pretenzijām, kurās cilvēks no sirds izlicis uz papīra visu, ko par konkrēto situāciju domā, bet nav korekti noformējis lūguma daļu, tāpēc sūdzības izskatītājs pat gribēdams nevar pieņemt vajadzīgo lēmumu.

    Apstrīdēšanas termiņš

    Normālos apstākļos pārkāpuma protokolā jābūt norādītai precīzai informācijai, kur un kādā termiņā var iesniegt sūdzību par negatīvu lēmumu.

    Vilkt garumā nevajadzētu, jo parasti apstrīdēšanas termiņš ir 30 dienas.

    Nokavētu termiņu augstākstāvoša instance vai tiesa var atjaunot, bet tikai tad, ja atzīst, ka kavējums noticis objektīvu iemeslu dēļ. Piemēram, iesniedzējs bijis tik slims (un to apliecina attiecīga medicīniska dokumentācija), ka nav spējis iesniegt sūdzību noteiktajā termiņā. Ja pirmā instance negatīvo lēmumu atstāj negrozītu, var vērsties ar pieteikumu tiesā.

    Vai sods ir jāmaksā uzreiz?

    Likumā noteiktā kārtībā apstrīdētos sodus nevajag steigties maksāt. Ja sods ir apstrīdēts un lieta ir iztiesāšanas stadijā, CSDD šos sodus nepieprasa maksāt pirms TA. Ja kaut kādu iemeslu dēļ sods tomēr jāsamaksā, svarīgi norādīt, ka soda samaksa bija spiesta lieta un tas nenozīmē, ka atzīstiet pārkāpumu. Ja sods ir samaksāts pirms lietas galīgās izskatīšanas, sūdzībā noteikti jāietver lūgums par samaksātā soda atgriešanu, ja negatīvais lēmums tiks atcelts. Vilcināties nevajadzētu, jo arī šajos gadījumos termiņi reti ir garāki par vienu gadu, bet bieži pat īsāki. Labāk vajag censties nokārtot šo jautājumu pirmā mēneša laikā pēc labvēlīgā lēmuma saņemšanas.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē