• Modernizētā Audi Q5 pirmais brauciens

    Premium segments
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    9. marts, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    3/5Tehnika & brauciens

    Tehnika & brauciens

    Visi Q5 ir aprīkoti ar automātisko transmisiju. Četrcilindru motoriem būs septiņpakāpju S-tronic, bet 3,0 l TDI iegūs astoņpakāpju tiptronic ātrumkārbu. Tāpat visi Q5 iegūs arī quattro pilnpiedziņu. Mierīgos braukšanas apstākļos jauda tiks novadīta uz priekšējo tiltu, palīdzot samazināt degvielas tēriņus. Prātīgs risinājums!

    Q5 gaitu varētu raksturot kā ļoti nosvērtu. Auto ir tik nosvērts, ka pat 265 zirgspēku jauda un 6,1 sekunžu paātrinājums līdz 100 km/h ir pavisam neuzbāzīgs. Interesanti, ka līdzīgas sajūtas bija arī izmēģinot Q3 Sportback un masīvajā Q7. Varbūt tā ir iezīme, kas raksturīga Audi? Adaptīvā pneimatiskā balstiekārta ir par papildus maksu, tomēr Latvijas ceļu apstākļiem tā ir piemērota funkcija. Virsbūvi iespējams pacelt par 20 mm, bet dinamiskajā režīmā klīrenss samazinās par 40 mm. Ja vēlaties iekraut kravu, automašīnas aizmugurējā daļa pieplaks tuvāk zemei par 80 mm.

    2,0 litru TFSI (45 TFSI) ar 265 ZS un divas dīzeļdzinēju opcijas. 2,0 TDI 204 ZS (40 TDI) un veco laiku vērtība – sešcilindru 3,0 l TDI 286 ZS.

    Visiem dzinējiem pievienota arī 12V vieglā hibrīda sistēma (MHEV), kura brauciena laikā tikpat kā nebūs pamanāma, taču noder degvielas patēriņa samazināšanai. MHEV sistēma nodrošina iespēju izmantot Start/Stop režīmu ātrumā zem 22 km/h, kā arī ripot ar izslēgtu dzinēju lielākā ātrumā, vienlaikus nodrošinot Q5 pilnvērtīgu vadību. Kopumā tiek nodrošināta degvielas ekonomija aptuveni 0,3 litri uz 100 kilometriem.

    Tiem, kuri grib īstu hibrīdu, jālūkojas TFSI e versijas virzienā. Tas ir spraudņa jeb plug-in hibrīds, kas pieejams 279 un 367 ZS versijās. Tam uzstādīts 14,4 kWh litija jona akumulators un elektriskajā režīmā tas pratīs nobraukt līdz 61 kilometru garu distanci.

    Mēs izmēģinājām 2,0 litru benzīna versiju un pēc aptuveni 600 km testa brauciena vidējais degvielas patēriņš par mata tiesu iekļāvās 10 l/100km atzīmē. Pilnpiedziņas auto ar 265 ZS jaudīgu benzīna motoru, kas patērē 9,9 l/100km. Iespējams, tas nav slikti, lai arī jāņem vērā, ka lielākoties nesteidzīgā režīmā braucām pa šoseju un šādos apstākļos jauda lielākoties tiek novadīta tikai uz priekšējo tiltu. Ražotājs šādos apstākļos norādījis par aptuveni diviem līdz trim litriem mazāku patēriņu.

    Apskata turpinājums:

    Nākamā lapa

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē