• Lietots auto: Mercedes-Benz ML320 CDI (06–11) — ekspertu atsauksmes

    Auto testi
    Agris Gaujenietis
    26. marts, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Mārcis Gaujenietis
    Populārā Mercedes-Benz ML visas trīs paaudzes lepojas ar labām braukšanas īpašībām un komfortu. Diemžēl otrās paaudzes modeļa w164 atsevišķu mezglu tehniskais izpildījums būtiski samazina kopējo iespaidu par auto. Mēģināsim izvērtēt!

    Šis modelis noteikti pieder pie lielo zēnu SUV pulciņa. Kā nekā Mercedes-Benz ir strādājis pie komfortabla SUV jau kopš 1991. gada, to realizēja pirmajā modelī w163 (debija 1997. gadā). Kopš 1979. gada pastāv G klase – tā sauktais kubiks. ML otrā paaudze tika ražota no 2005. līdz 2011. gadam, 2008. gada martā piedzīvojot feisliftu un jaunus dzinējus. W164 modelis ir radniecīgs ar 2006. gadā debitējušo lielo GL (X164) un R (W251) sēriju un ir pieejams tikai ar septiņpakāpju AT. Sākumā ML modelim tika piedāvāti 3 l V6 dīzeļa dzinēji ar divu veiktspēju versijām 280 cdi un 320 cdi apzīmējumu attiecīgi 190 ZS un 224 ZS, kā arī V8 dīzelis, kas attīsta pietiekami iespaidīgus 306 ZS un 700 Nm.

    Benzīna piekritējiem ir pieejami arī V6 3,5 litru, V8 5 litra un 5,5 litra tilpuma motori ar 388 ZS jaudu. Nepietiek? Ir arī AMG versija ar 510 ZS. Ir pieejami ASV tirgum domātas modifikācijas bez ksenona lukturiem vai Dienvideiropas varianti bez sēdekļu apsildes. Mūsu ieteikums ir 320 cdi Sport versija, degvielas patēriņš ap 8 l/100 km ir grūti realizējams uz šosejas, pilsētas apstākļos 12–14 l/100 km. Pastāv iespēja atrast w164 ar off-road pakotni, kas bez vizuālajām izmaiņām ietver centrālo bloķējamo diferenciāli, divpakāpju sadales kārbu un izmainītu attiecību reduktorus.

    Bet, ņemot vērā, ka tirgus ir piesātināts ar auto, kuriem ir nezināma servisa vēsture, šādu papildaprīkojuma izvēli nerekomendējam, te finansiālās problēmas var sagādāt gaudojoši reduktori un sadales kārbas ar izstieptām ķēdēm.

    Ja ir pierādāms, ka dārgāko mezglu remonti ir jau veikti, tas būtiski uzlabo konkrētā ML auto izvēli. Kopumā auto piekare ir izturīga, nolietotām detaļām var izmantot labas kvalitātes alternatīvas vai oriģinālās rezerves daļas. Varam uzsvērt, ka auto standarta stereosistēma ar sešu disku mainītāju skan labi. Navigācija Command ar divus gadus vecu karti nodrošina ļoti labu pārklājumu un lietošanu arī Latvijas teritorijā.

    Konservatīvi iekārtots salons Mercedes-Benz labākajās tradīcijās. Materiālu izvēle un montāžas kvalitāte labā līmenī. Priekšējā panelī daudzi atverami nodalījumi.

    Testa brauciens

    Mūsu testa auto 2006. gada rudens beigās ir pametis rūpnīcas konveijeru Alabamas štatā ASV. Savus pirmos kilometrus auto ir uzsācis Latvijā 2007. gada sākumā, pirkts jauns pie dīlera. Sport komplektācija, ko varam dēvēt par pilsētas–šosejas versiju. Pirmais īpašnieks par šo auto bija samaksājis vairāk nekā 70 000 eiro.

    Mūsu iespaidi

    Uzreiz varam izcelt to, ka auto aprīkots ar V6 trīslitrīgo dīzeli, modeļa apzīmējums ML 320 cdi, 224 ZS un 510 Nm kopā ar 7AT nodrošina labu dinamiku un elastību, ar lielo 2185 kg pašmasu sasniedzot pat ātrumu 215 km/h. Trīs režīmi – Sport, Comfort un Auto. Papildu aprīkojumā varam izcelt Airmatic regulējamo piekari. Pašreiz lietoto auto tirgū valda stereotips – bez šādas piekares ir labāk. Mūsu secinājums ir pretējs – šī piekare ir atslēga uz auto lielisko vadāmību. Sekojot līdzi Airmatic tehniskajam stāvoklim un izmantojot pieejamās remonta alternatīvas, tas nebūt nav vairs tik dārgi. Atzinība – šī regulējamā piekare tiek izmantota arī jaunajā Jeep Grand Cherokee modelī.

    Ikdienas auto lietošana – ģimene, bērni, suns, velosipēdi un garāki pārbraucieni ar vēlmi nobraukt no asfalta seguma. Jāņem vērā, ka w164 modelis ir pieejams tikai piecvietīgā versijā. Lieliska bagāžnieka ietilpība – 833 l, tas dod iespēju garākā ceļojumā paņemt līdzi vairāk bagāžas. Droši dodamies garākā pārbraucienā – padsmit stundu brauciens pie auto stūres rit komfortabli. Šis modelis ir saglabājis Mercedes-Benz gargabalnieka gēnus.

    Tas mūs nokaitināja

    Dzinēja izplūdes kolektori

    Sāk raustīties turbīna, kad motoram ir slodze? Pirmā doma –turbīna, kāds sensors. Nē – izdegusi izplūdes kolektora iekšējā sieniņa V6 dīzeļa (kods OM642) dzinējam. Kolektori  jāpērk jauni, oriģināli.

    Priekšējā, apakšējā plaukta iekšējā bukse

    Mūsu ceļu nodeva, jo uzņem lielu slodzi. Oriģinālā ir jauna kopā ar visu plauktu. Ieliekot alternatīvu detaļu, lietošanas laiks ir salīdzinoši īss. Šeit risinājums ir ar poliuretāna buksi.

    Slikta blīvgumija aizmugurējiem lukturiem, mitrums viegli tiek garām

    Labajā pusē zem luktura atrodas SAM elektronikas vadības bloks. Secinājumus izdariet paši, kas var notikt! Svarīgi, ka ražotājs ir veicis atsaukumus šīs problēmas sakārtošanai.

    Iespaids

    Mums patika testētā auto dinamika un gaitas komforts uz asfalta seguma, pateicoties Airmatic amortizatoriem.

    Rezumējums

    Respektējams jau klasisks Mercedes-Benz SUV. Taču tas var sagādāt stresu par iespējamām tehniskajām problēmām. Izvēle ar pierādāmu servisa vēsturi ir ļoti vēlama.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē