• Kašķis par Brasas tilta remontu: būvnieki draud 1. janvārī slēgt tramvaju satiksmi

    Aktuāli
    Ziņu aģentūra LETA
    23. decembris, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: LETA
    Nespējot sastrādāties ar Rīgas domes Satiksmes departamentu un vienoties par konservācijas darbu veikšanu, SIA Kauno tiltai draud 2020. gada 1. janvārī slēgt tramvaju satiksmi pār Brasas tiltu, aģentūra LETA noskaidroja pašvaldībā.

    Pavasarī, sākot Brasas pārvada pārbūvi, atbildīgie ierēdņi konstatēja, ka pārvada atjaunošanas projekts izstrādāts tā, ka pēc remontdarbu veikšanas tilta nestspēja nebūtu pietiekama, lai pār to pārvietotos zemās grīdas tramvaji. Tā rezultātā domes vadībai bija jāizšķiras – tiltu būvēt pilnībā no jauna vai arī papildināt esošo būvprojektu. 

    Šī gada septembrī pašvaldība un Rīgas dome vienojās, ka tilta pārbūve tiks turpināta esošās būvatļaujas ietvaros, kas nozīmē, ka jauns iepirkums tilta pārbūvei sludināts netiks un darbus turpinās jau nolīgtais būvnieks – lietuviešu uzņēmums Kauno tiltai.

    Tomēr tagad uzņēmuma vadība vērsusies pie Rīgas mēra Oļega Burova (GKR) un SIA Rīgas satiksme, norādot, ka uzņēmums jau divas reizes iesniedzis departamentam piedāvājumu cenu aptaujai par tilta konservācijas darbiem, taču uzaicinājums slēgt vienošanos joprojām nav saņemts.

    Pēc būvnieku paustā, departamenta pārstāvji «nav ieinteresēti sadarbībā un savlaicīgā būvdarbu termiņu izpildē», jo, ja būvnieki visus darbus veicot atbilstoši grafikam, bet departaments savus uzdevumus veikt vienmēr kavējas.

    Saskaņā ar darbu grafiku, pārvada konservācijas darbiem bija jābūt pabeigtiem jau līdz decembra beigām, taču patlaban tie nav pat sākti.

    Ņemot vērā to, ka visi līdz šim veiktie aprēķini un atzinumi ir veikti, balstoties uz teorētiskiem pieņēmumiem, uzņēmuma ieskatā, nav iespējams gūt pilnīgu pārliecību par pārvada stabilitāti un drošību.

    «Uzņēmums uzskata, ka tikai nepārtraukts monitorings, kas ir konservācijas darbu sastāvdaļa, var nodrošināt reālo pārvada tehniskā stāvokļa atspoguļojumu tā ekspluatācijas laikā,» teikts vēstulē.

    Tā kā Kauno tiltai ir atbildīgi par pārvadu, uzņēmums plāno slēgt pārvadu jebkāda veida satiksmei, tostarp, arī sabiedriskā transporta kustībai, ja līdz 1. janvārim dome nesniegs informāciju par konservācijas darbu sākšanu vai pārvada tehniskā stāvokļa monitoringu.

    Ja pašvaldība pārvada slēgšanai nepiekritīs, uzņēmums to «atdos pašvaldībai atpakaļ» bez būvdarbu laikā uzstādītajiem ceļu satiksmes organizācijas tehniskajiem līdzekļiem.

    Burovs patlaban atrodas atvaļinājumā, savukārt vicemērs Druvis Kleins – darba nespējā, kā rezultātā mēra pienākumus pilda viņa vietniece Anna Vladova.

    Pēc Vladovas teiktā, tiklīdz viņa pieprasījusi departamenta direktoram Vitālijam Reinbaham sniegt paskaidrojumus par radušos situāciju, viņš paņēmis slimības lapu.

    Līdz ar to paskaidrojumi par būvnieku vēstuli nav sniegti. Vladova norādīja, ka iesaistīsies situācijas risināšanā un darīs visu, lai pārvada slēgšanu novērstu, kā arī, lai vienotos ar būvniekiem par darbu izpildi.

    Kā ziņots, Brasas tiltu, kura remontdarbi patlaban ir apturēti, līdz ziemai bija plānots, visticamāk, iekonservēt, bet blakus tam – atvērt dzelzceļa pārbrauktuvi, kuru varēs šķērsot abos virzienos. 

    Brasas pārvada būvdarbi apstājās maija sākumā, jo remontdarbu laikā tika atklāti apbedījumi, kuru dēļ darbi objektā tika apturēti.

    Brasas pārvads pār dzelzceļu uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1959. gadā un līdz šim būtiski pārbūves darbi nav veikti. Kopējās pārbūves darbu izmaksas līdz šim bija plānotas 10,87 miljoni eiro.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē