• Hyundai Santa Fe pirmais testa brauciens

    Septiņas sēdvietas
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    11. februāris, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Septiņas sēdvietas automašīnu uzreiz nepadara par ģimenes auto, taču Hyundai ir salicis pareizos uzsvarus, lai jaunais Santa Fe kļūtu par auto mammai, auto tētim un auto visai ģimenei. Jūsu uzmanībai – dārgākais, lielākais un tehnoloģiski attīstītākais Hyundai, kādu iespējams iegādāties mūsu platuma grādos.

    Pēdējo divu desmitgažu laikā vairāki auto industrijas zīmoli piedzīvojuši iespaidīgas pārmaiņas un viens no evolūcijas uzskatāmākajiem pārstāvjiem ir Hyundai.

    Kamēr citiem ražotājiem pagājušā gadsimta beigās luksusa modeļi bija tikai kārtējā dienaskārtības sastāvdaļa, Dienvidkorejas zīmols tolaik bija atpazīstams lielākoties vien ar neizteiksmīgiem ekonomiskās klases hečbekiem. 20 gadus vēlāk šis pats logotips gozējas uz septiņvietīga SUV, kas nedz eksterjera, nedz interjera ziņā neatpaliek no zīmoliem, kas pircēju prātos iesakņojušies kā augstmaņi autobūves hierarhijā. Laiki mainījušies!

    Dizains

    Jaunais Santa Fe būtiski atšķiras ne vien no konkurentiem, bet pat no saviem sugas brāļiem. Uzlūkojot tā šauros lukturus un sešām šķautnēm veidoto radiatora režģi, vizuāli šis SUV atgādina pieaugušu Kona versiju. Iespaidīgās dizaina pārmaiņas redzamas arī interjerā. Materiālu izvēle un salona kopskats veido patīkamu un greznu auru, ķerot aiz rokas jau zīmolus no cita plauktiņa.

    Ja iepriekš esat iepazinis Kona salonu, izkārtojuma ziņā Santa Fe demonstrē līdzīgu rezultātu, pievienojot tam dažas kosmētiskas izmaiņas. Masīvs roku balsts, lielas glāžu novietnes, ergonomiski izvietoti fiziskie slēdži un atsaucīgs multimediju ekrāns – šeit gribas doties garākā ceļojumā.

    Komforts

    Auto ģimenei. Ietilpīgu un plašu septiņvietīgu auto netrūkst, bet cik no tiem var lepoties ar ērtu trešo sēdekļu rindu? Santa Fe aizmugurē atrodas divas sēdvietas, kuras būtu negodīgi saukt par papildvietām. Tās ir divas pilnvērtīgas vietas ar pilnvērtīgu komfortu – līdzās sēdekļiem atrodas pat atsevišķa gaisa kondicioniera kontrole. Pabīdot uz priekšu otro sēdekļu rindu, šeit var iesēsties arī pieaugušais un piekļūšana šīm vietām izveidota ļoti vienkārša.

    Atliek tikai nospiest uz sēdekļa apakšas esošo pogu un otrās rindas sēdeklis automātiski nolocīsies un pabīdīsies uz priekšu, paverot eju uz Santa Fe tālākajām ložām. Vienīgais ierobežojums pieaugušajiem būs galvas telpa – garākiem braucējiem ik pēc laika ar galvu nāksies pārbaudīt griestu apšuvuma mīkstumu.

    Brīdī, kad trešā rinda nav nepieciešama, to kompakti var ielocīt grīdā, pārveidojot Santa Fe par komfortablu ceļojumu auto 4–5 cilvēkiem ar bagāžu. Otrās sēdekļu rindas komforts aizgūts no luksuss segmenta. Ja vēlaties pilnībā izstaipīt kājas un kārtīgi izgulties, priekšējo pasažiera sēdekli varat nolocīt un pabīdīt pat neizkustoties no savas sēdpozīcijas. Priekšējā sēdekļa atzveltnes sānos šim mērķim iebūvētas kontroles pogas. Gluži kā Lexus!

    Santa Fe par šaurību nav jāsūdzas. Pateicoties par 65mm garākai riteņu bāzei, visās sēdekļu rindās vietas kļuvis vairāk nekā iepriekš un to pašu var teikt par bagāžas nodalījumu. Aiz elektroniski atveramā vāka ir 130 litru telpa mantām (ar trīs paceltām sēdekļu rindām). Divu rindu gadījumā tie būs 547 l, bet maksimālā telpa sasniedz 1625 litrus.

    Jāatzīmē, ka bagāžnieka vāks automātiski atveras gadījumā, ja pieejat tam tuvumā un jums līdzās ir atslēgas. Ērta funkcija, ja jums rokas aizņemtas ar iepirkumu maisiem, taču dažās situācijās tā var sagādāt pārsteigumu. Piemēram, brīdī, kad iebraucat ar 4,8 metrus garo SUV garāžā un auto aizmugure ir tuvu garāžas izejai. Slēdzot ciet garāžas durvis, auto var saprast, ka atrodaties tuvumā un uzsākt bagāžnieka atvēršanu, lai arī jūs atrodaties otrpus garāžas durvīm. Šādā gadījumā lielais bagāžnieka vāks atdursies pret garāžu un, sajutis pretestību, automātiski atkal aizvērsies. Kā skaidroja Hyundai pārstāvis, tad šo funkciju var deaktivizēt.

    Hyundai tehnika

    Ja no krāsu paletes mums ir iespēja izvēlēties vairākus toņus, tad motoru un transmisiju ziņā Hyundai sarūpējis vienu versiju. Ražotāja skatījumā, piemērotākais komplekts Santa Fe modelim ir 2,2 litru CRDI dīzeļdzinējs (200 ZS un 440 Nm), kas savienots ar jaunizveidoto astoņpakāpju automātu. Ņemot vērā, ka īstena sešcilindru dīzeļa opcija sāk kļūt jau par daļu no vēstures ne vienam vien autoražotājam, četrcilindru turbomotoriem šodien tiek uzticēta arvien lielāka loma.

    Santa Fe ir viens no retajiem auto, kura dabai vislabāk piestāv ekonomiskais braukšanas režīms un šādos apstākļos 2,2 l CRDI un 8AT duets darbojas sinhroni un bez aizķeršanās. Eksperimenta nolūkos izmēģinājām sporta režīmu.

    Zaļo un zilo krāsu instrumentu panelī nomaina sarkana un tahometra bultiņa biežāk uzturas augstā toņkārtā, automašīnai it kā piepūšot vaigus pirms azartiskāka apdzīšanas manevra. Tomēr kruīza kuģim nav lemts kļūt par ātrumlaivu, turklāt šādos apstākļos izteiktāki kļūst vēja trokšņi no spoguļiem. Tos gan dzirdēsim vien brīžos, kad radio stacijā vienu dziesmu nomaina nākamā.

    Lielāko daļu no 750 km maršruta aizvadījām ekonomiskajā un komforta režīmā. Rezultāts – 8 l/100km. Mazāk vēlēties būtu nepieklājīgi, ja ņemam vērā, ka braucām gan septiņu cilvēku sastāvā, gan pārbaudījām tā kalnā kāpšanas spējas.

    Gaitas īpašības

    SUV ar septiņām sēdvietām kalpo kā alternatīva popularitāti zaudējušajiem miniveniem, apvienojot augstu sēdpozīciju, praktiskumu un caurgājamības spējas. Kā tas uzvedas uz ceļa? Cenšoties rast balansu starp komfortu un tīkamām gaitas īpašībām, Santa Fe tomēr nosliecies tuvāk plūdenam ritējumam, vienlaikus nekļūstot pārlieku lempīgs. Auto mammai – pilsētas apstākļos stūre ir ļoti viegla un manevrēšana ir tīrā izklaide, ja ņemam vērā auto izmērus.

    Mūsu tests aizritēja īstai ziemai atbilstošos laikapstākļos, kad sniegputeni nomainīja mazākas vēja brāzmas un mirkli vēlāk mūsu skatu atkal aizmiglo baltā sniega deja. Atskaitot Comfort versiju, kuru iespējams iegādāties tikai ar priekšpiedziņu, citās modifikācijās Santa Fe pieejams ar tam piemēroto HTRAC pilnpiedziņas sistēmu.

    Ikdienas maršrutā auto uz priekšu kustinās priekšējais tilts. Tiklīdz nepieciešams uzrausties kādā stāvākā kalnā vai atgūt saķeri uz slidena ceļa, aizmugures tilts piepalīdz priekšējiem riteņiem paveikt darbu visai ātri. Tas ir kā uzticams drošības spilvens, kas palīdzēs velkot piekabi vai atrodoties uz slidena ceļa. 4WD sistēmai ir pieejama 50:50 griezes momenta bloķēšana, ko var aktivizēt ar pogas palīdzību. Tētim patiks.

    4WD sistēmas spējas gan nevajadzētu pārvērtēt – testa nolūkos izmēģinājām ar Santa Fe uzbraukt slīpumā, kas drīzāk atbilst klinšu kāpšanai, nevis klasiskam brīvdienu maršrutam. Pa diagonāli spolējot priekšējam un aizmugurējam ritenim, SUV sniegā iemina arvien dziļāku ieplaku, spītīgi atsakoties kustēt uz priekšu. Atskaitot šāda veida ekstrēmās izklaides, divas tonnas smagais ģimenes SUV ar standarta ielas riepām meža ceļos tika galā ar uzdevumiem labāk, nekā sākotnēji bijām gaidījuši.

    Santa Fe aprīkojums

    Santa Fe nav kļuvis lētāks. Gluži otrādi. Ja vēlaties izbaudīt visu, ko Santa Fe spēj sniegt, nāksies šķirties no aptuveni 50 000 eiro. Daļēji to izskaidro apskaužami bagātīgs pamataprīkojums.

    Comfort līmenis kalpo kā bāzes versija, taču par šiem 39 990 eiro mēs iegūstam patiesi daudz. Adaptīvā kruīza kontrole, aizmugurējo sēdekļu apsilde, 17" vieglmetāla diski, 7" krāsains skārienekrāns ar atpakaļskata kameru, joslas ieturēšanas palīgsistēma, parkošanās sensori, apsildāma stūre un dažādas citas sistēmas, kuras drīzāk esam raduši redzēt papildaprīkojuma sarakstā.

    Tālāk seko Style versija par 43 990 eiro, kas iepriekšminētajam pievieno elektriski atveramu bagāžnieku, 18 collu diskus, ādas sēdekļus, bezvadu viedtālruņa uzlādi un citus labumus.

    Nonākot līdz Premium plauktiņam (no 46 990 eiro), Santa Fe beidzot var demonstrēt visu tehnoloģiju gammu. Dinamiskie LED lukturi, ventilējami sēdekļi, vējstikla displejs, 8 collu centrālais displejs ar navigāciju, Krell Premium 10 skaļruņu audiosistēma, 19 collu diski un pārnesumu maiņas lāpstiņas. Ja vēl paniekojamies ar papildus ekstrām, tad nonākam līdz mūsu testa auto cenai – 52 275 eiro.

    Dīlercentra pārstāvji atklāj, ka vienīgā funkcija, kas nav nonākusi līdz jaunajam Santa Fe ir automātiskā pārkošanās sistēma. Iespējams, ka šo opciju Hyundai vadītāji nav novērtējuši kā noderīgu. Distances sensori, atpakaļskata kamera un apkārtskata monitors strādā labi, turklāt šīs lietas vēl joprojām prasa vadītāja iesaisti auto noparkošanā, neļaujot aizmirst manevrēšanas iemaņas.

    No plašā aprīkojuma klāsta vienīgo piezīmi izpelnījās ceļa zīmju atpazīšanas funkcija. Dažbrīd sistēmai galvu jauca ātruma ierobežojumi, kas jau sen aiz muguras vai pārtverti no kādas blakus teritorijas. Tas nozīmē, ka vienlaikus trīs ekrānos – head-up displejā, instrumentu panelī un 8 collu multimediju displejā – ik pa laikam tika attēloti situācijai neatbilstoši ātruma ierobežojumi.

    Drošība

    Komforta un izklaides aprīkojums ikdienas maršrutu padara krāsaināku, tomēr Hyundai ļoti lielu uzsvaru licis tieši uz Safety drošības pakotni, kas visām Santa Fe versijām pieejama par papildus samaksu (1795 eiro).

    Papildus tādām, nu jau modernos auto ierastām ekstrām kā aklās zonas uzraugs un ļoti rūpīgs joslu asistents, Santa Fe ietver sistēmas, kuras citos auto būs grūti atrast. Piemēram, tiklīdz esat izslēdzis dzinēju un atverat durvis, instrumentu panelī parādās brīdinājums, ka nevajadzētu salonā aizmirst kādu no aizmugurē sēdošajiem pasažieriem. Ja tomēr jūsu atvase būs palikusi mašīnā, atskanēs signāltaure un mirgos lukturi. Mūsu reģionā tāda aizmāršība nav raksturīga, taču otrpus okeānam šis atgādinājums noteikti var paglābt mazos pasažierus no pārkaršanas svelmainā dienā.

    Tāpat Santa Fe ieguvis sistēmu, kas brīdina par garāmbraucošu auto. Ja kāds tobrīd vēlas atvērt aizmugures durvis, tās automātiski uz brīdi tiek aizslēgtas, liedzot izkāpšanu. Tātad auto visai ģimenei.

    Motoru veidi

     

    2,2 CRDi

    Darba tilpums:

    2199 cm3

    Jauda:

    147 kW (200 ZS) pie 3000 apgriez./min

    Griezes moments:

    440 Nm pie 1750 apgriez./min

    Ātrumkārba:

    8AT

    Pašmasa:

    1805 – 2020 kg

    Maksimālais ātrums:

    208 km/h

    Paātrinājums 0–100km/h:

    9,3 – 9,4 s

    Vidējais degvielas patēriņš:

    6,6 – 7,3 l/100km

    CO2 emisija:

    174 – 191 g/km

    Cena eiro:

    No 39 990

     

    Testa auto

    • Garums/platums/augstums: 4770/1890/1705 mm
    • Riteņu bāze: 2765 mm
    • Riepas: 235/55 R19
    • Bākas tilpums: 71 l
    • Piedziņa: pilnpiedziņa
    • Testa auto Santa Fe cena: 52 275 eiro

    Plusi

    • Bagātīgs pamataprīkojums
    • Grezna salona apdare
    • Drošības aprīkojums

    Mīnusi

    • Cena
    • Dzinēju/transmisiju kombināciju trūkums

    Rezumējums

    Ceturtajā paaudzē Santa Fe izaudzis par drošu un patīkamu ģimenes auto, piedzīvojot ievērojamas transformācijas kopš iepriekšējā modeļa. Tehnoloģiju klāsts un salona apdare uzaudzējusi septiņvietīgā SUV cenu līdz līmenim, kādā Hyundai zīmolu neesam raduši redzēt. Tomēr, ja budžets nav šķērslis, tad Santa Fe var kļūt par lielisku ģimenes locekli ar 7 gadu garantiju bez nobraukuma ierobežojuma.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē