• FOTO: Ieskaties, kā norit Līgatnes caurtekas atjaunošanas darbi

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    16. aprīlis, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Renārs Koris
    Uz Vidzemes šosejas (A2) Augšlīgatnē turpinās Līgatnes upes caurtekas (64,8. km) atjaunošanas darbi.

    Būvdarbi tika uzsākti pērn septembrī un patlaban ir noslēguma fāzē. Arkveida caurtekai no jauna uzmūrēti ieteces un izteces gali, kā arī uzbetonēti tā saucamie “spārni”, kas palīdz noturēt caurtekas uzbēruma konstrukciju. Šobrīd tiek atjaunots dekoratīvais mūrējums caurtekas ieteces un izteces galos, paralēli tam notiek būvbedres aizbēršana un autoceļa otras brauktuves izbūve. Velvei atjaunota arī hidroizolācija. Plānots, ka darbi tiks pabeigti jūnija sākumā.

    Līgatnes caurteka būvēta 19. gadsimta pašās beigās, tai ir ķieģeļu velve un kaltu granīta akmeņu sienas. Caurteka ir 7,3 m plata un 5,5 m augsta, tās garums – 21,5 m. Pēc otrā pasaules kara caurteka remontu nav piedzīvojusi

    Caurteku atjauno ceļu būves uzņēmums SIA 8 CBR par līgumcenu 1,07 miljoni eiro (ar PVN), ko sedz no valsts budžeta

    “Līgatnes caurteka ir darbietilpīgs būvniecības objekts, kas prasa rūpīgu un apjomīgu darbu pie caurtekas velves un spārnsienām,” stāsta SIA 8CBR atbildīgais būvdarbu vadītājs Kaspars Kalniņš.

    “Būvprojekta risinājums paredz daļēji saglabāt esošo velves ķieģeļu mūrējumu un šķeltos masīvos laukakmeņus caurtekas spārnos, kas nodrošinās, ka šī caurteka kalpos vēl ilgus gadus, saglabājot tās senatnīgumu un priekšteču mantojumu.

    Objekts ir interesants ar nestandarta risinājumiem, jo tiek izbūvēti grunts enkuri un portālsienu savilces, kā arī veikts ievērojams zemes darbu apjoms (6000 m3 grunts nomaiņa 40 m garā posmā).

    Turklāt visu šo darbu laikā ir jānodrošina transportlīdzekļu kustība, šim mērķim tika izbūvēts pagaidu tilts virs caurtekas velves. Ierobežojumi ir diezgan ievērojami, atvainojamies autobraucējiem par tiem, taču aicinām ievērot, jo zem spēkratiem, tiešā tuvumā strādā mūsu kolēģi, kas atjauno šo senatnīgo būvi,” uzsver K. Kalniņš

    Satiksme darba zonā notiek pa vienu braukšanas joslu un to regulē luksofors. Ieviesti arī ātruma ierobežojumi 30, 50 un 70 km/h un platuma ierobežojums 3,25 m

    2019. gadā Vaivē, Vidzemes šosejas (A2) 85,6 kilometrā tika pabeigti Kaķupītes caurtekas pārbūves darbi, kas arī ir viena no vecākajām valsts ceļu tīklā. Šīs caurtekas sākotnējā izbūve ir datēta ar 1850. gadu.

    VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) tīklā kopumā ir 44 velves caurtekas. Vecākā ir 188 gadus senā Lorupītes caurteka uz pievedceļa Lorupes gravai (V96), kas būvēta 1833. gadā. Savukārt lielākās ir Virbupes caurteka uz autoceļa Stende–Sabile–Pūces (V1402) 4,2. kilometrā un jau minētā Līgatnes caurteka.

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē