• Elektriskie komercauto – ko varam no tiem sagaidīt?

    Auto
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    15. maijs, 2022
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Publicitātes foto
    Elektrifikācija aizvien straujāk pārņem ne vien vieglos pasažieru spēkratus, bet arī komercauto nozari. To apstiprina nesen notikušais konkurss Lietuvas Gada komercauto 2022. Tehniski radniecīgie Citroën ë-Jumpy, Peugeot e-Expert un Toyota Proace Electric triumfēja nominācijā Gada elektriskais komercauto un pārspēja konkurentus kategorijā Mazie furgoni.

    Komentējot uzvarējušos elektroauto, žūrija nosauca to galvenās priekšrocības: ārkārtīgi plašs versiju klāsts, laba kravnesība, augsts komforta līmenis, kā arī pietiekami liels veicamais attālums ar vienu uzlādi. Atbilstoši WLTP testam Citroën ë-Jumpy un Peugeot e-Expert ar 50 kWh akumulatoru var nobraukt līdz 230 kilometriem, savukārt automašīnām ar 75 kWh akumulatoru sniedzamība ir 330 km.

    Enerģijas rezerves var atjaunot, izmantojot ātro līdzstrāvas uzlādi ar jaudu līdz 100 kW. Uzņēmēji, kas jau lieto elektrisko transportu, gan apgalvo, ka visefektīvāk to darīt vidējas jaudas maiņstrāvas stacijās.

    Iemieso komerctransporta nākotni

    Konkursa Lietuvas Gada komercauto 2022 žūrijas pārstāvis un uzņēmuma Sadomaksa vadītājs Laimons Kamiens uzsver, ka Citroën ë-Jumpy un Peugeot e-Expert ir pārņēmuši lielāko daļu iekšdedzes dzinēja auto pozitīvo īpašību. Viens no būtiskākajiem plusiem, viņaprāt, ir ārkārtīgi plašais versiju klāsts. Ir pieejami automobiļi ar paplašinātu kabīni, un dažos reģionos pat iespējams pasūtīt šasijas, ko var aprīkot ar specializētu virsbūvi.

    Sadomaksa šefa ieskatā tādi auto kā Citroën ë-Jumpy un Peugeot e-Expert iemieso vieglo kravas spēkratu nākotni. Tiem ir optimāls izmērs, un ar vienu uzlādi iespējams nobraukt pietiekami daudz. Vēl viena svarīga priekšrocība – ar tiem var transportēt kravu, kas smagāka par vienu tonnu.

    “Šāda izmēra spēkrata spēja pārvadāt vairāk nekā tonnu ir ļoti labs rādītājs. Tāpat šie modeļi ir pievilcīgi arī ar cenu, ekspluatācijas izmaksām un garantiju, kas atbilst to lietojuma veidam,” saka Laimons.

    Viņš piebilst, ka līdzās citiem vērtēšanas kritērijiem svarīgs faktors bijis Citroën ë-Jumpy un Peugeot e-Expert komforts. Ir pienācis laiks, kad uzņēmumu vadītāji, papildinot savu autoparku, patiešām lielu vērību pievērš šoferu darba apstākļiem. “Mašīna ir darba vieta, kurā šoferis pavada ļoti garas stundas, tāpēc tai jābūt ērtai. Šie trīs elektroauto man šķita visērtākie tieši ergonomikas ziņā. Protams, sava loma ir subjektīvām izjūtām, jo cilvēki ir dažādi, bet kabīnes atstāja patiešām lielisku iespaidu,” atceras Laimons Kamiens.

    Piemēroti visdažādākajiem uzdevumiem

    Sadomaksa vadītājs skaidro, ka autoparku pārziņi lieliski saprot, kādi spēkrati tiem nepieciešami. Ja mašīna neatbilst minimālajām prasībām, tās iegādi nav vērts apsvērt – neatkarīgi no tā, vai runa ir par iekšdedzes vai elektrisko modeli. Laimons piemin arī faktu, ka dažās uzņēmējdarbības jomās ikdienas nobraukums nepārsniedz 100 km, tāpēc lētāks variants ar mazāku akumulatoru var būt loģiska izvēle.

    Pēc uzņēmēja domām, nav vērts uztraukties arī par dažām infrastruktūras nepilnībām. Elektroauto bieži iegādājas uz pieciem gadiem, un šajā laikā situācija noteikti uzlabosies.

    Atmaksājas četros gados

    Viktors Šinkarjovs, Baltic Logistic Solutions Transporta nodaļas vadītājs Baltijas valstīs, arī darbojās konkursa žūrijā un bija pārsteigts par elektromobiļu kvalitāti, kā arī Citroën ë-Jumpy un Peugeot e-Expert kravas nodalījumu ietilpību. Dažām versijām maksimālais kravas tilpums sasniedz 6,6 kubikmetrus.

    Uzņēmējdarbībā izšķirošais arguments ir pilna cikla izmaksas, kas ietver gan iegādi, gan ekspluatāciju. Pat ņemot vērā elektrības cenu kāpumu pēdējo četru gadu laikā, elektroauto uzturēšana izmaksās mazāk nekā iekšdedzes ekvivalentam.

    “Protams, tikai uzņēmējs pats var nolemt, kas viņam ir un kas nav izdevīgi, taču līdzās tēriņu jautājumam aizvien biežāk dzirdama arī ilgtspējas tēma. Cilvēki vēlas strādāt vidi saudzējošā veidā,” saka Viktors. Elektromobiļu klusā darbošanās un minimālā vibrācija atrašanos mašīnā padara ievērojami komfortablāku, un jau drīz tas var kļūt par priekšrocību, konkurējot tirgū. “Piegādājot sūtījumus pilsētas centrālajā daļā, klusie elektroauto ir milzīga priekšrocība. Nevienam vairs nepatīk dīzeļdzinēja tarkšķēšana, kas būtībā ir trokšņa piesārņojums. Elektromobiļi ir patīkamāki un komfortablāki ne tikai šoferim, bet arī visiem, kas atrodas uz ielas,” saka Viktors Šinkarjovs.

    Līdzās trijotnei, kas uzvarēja kategorijā Gada elektriskais komercauto un Mazais furgons, tika nosaukti uzvarētāji vēl vairākās kategorijās. Par Gada lielo furgonu tika atzīts Fiat E-Ducato, no daudzfunkcionālo komercauto pretendentiem labākais izrādījās jaunais Volkswagen Caddy, savukārt interneta izdevuma 15min.lt lasītāji par savu favorītu izvēlējās Volkswagen Multivan.

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē