• Testējam auto tandēmā: Elvis Jansons un Seat Ateca

    Braucam Tandēmā
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    1. novembris, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Spēcinošs kā Sangria. Nē, šis epitets nav veltīts Latvijas Radio 1 ētera personībai, bet mūsu kopējā testa objektam Seat Ateca. Elvis Jansons ar auto jau sen ir uz tu, turklāt viņš ikdienā brauc ar Seat Altea. Mēs viņam piedāvājām spāņu ražotāja pirmo krosoveru, kura nosaukums arī sākas ar burtu A. Elvim patika. Mums arī.

    Seat Ateca uznāciens

    Seat lieliski saprot, ka nevienam netiek dota otra iespēja par sevi radīt labu pirmo iespaidu. Pirmais spāņu zīmola krosovers uzreiz uzstādījis augstu latiņu konkurentiem. Seat allaž piemitis sportisks raksturs, un karstās dienvidu asinis jaunajam modelim ļāvušas izsprukt no garlaicīgo krosoveru pulka. Gluži kā spāņu tradicionālais dzēriens Sangria, Ateca radīts no visai atšķirīgām komponentēm.

    Tas aizguvis nosaukumu no Spānijā esošās Aragonas reģiona pilsētas, balstīts uz vācu VW Tiguan bāzes un tiek ražots Čehijā. Šāda internacionāla pavārmāksla padarījusi Ateca par ietilpīgu ģimenes auto un pietiekami dinamisku, lai atbilstu azartiskāku pircēju vēlmēm. Ateca pamatā ir MQB platforma, kas izmantota jau 13 VAG saimes modeļiem, to skaitā arī jaunajam Škoda Kodiaq un nākamās paaudzes Škoda Yeti. Tātad pārbaudīta vērtība.

    Ateca dizains ir agresīvāks nekā Nissan Qashqai vai VW Tiguan, un to pašu var teikt par tā gaitu. Uz ceļa oranžais apelsīns ir precīzs, un tam piemīt krosoveram netipisks braukšanas azarts, kuram konkurenci varētu radīt vien Mazda CX-5. Šīs iemaņas netiek zaudētas arī uz grants seguma.

     Seat ar pirmo mēģinājumu izdevies radīt lielisku krosoveru, vēl vairāk sarežģījot izvēli krosoveru segmentā.

    Komforts

    Tiesa, lai arī sēdekļi ir komfortabli, lieliskā gaita tiek sekmēta ar visai cietu balstiekārtu. 18 collu diski un šaurās riepas aizmugurē sēdošajiem var sagādāt izturības pārbaudi garākā ceļojumā. Mīkstākam un klusākam braucienam labāk izvēlēties benzīna modifikāciju ar R16 vai R17 diskiem. Interjera dizains ir askētiskāks, kopējot Seat Leon.

    Salona ietilpībai līdzinoties VW Tiguan, ne priekšā, ne aizmugurē sēdošajiem nebūs jāsūkstās par vietas trūkumu. Vienīgā atšķirība – aizmugures sēdekli nav iespējams pabīdīt uz priekšu vai aizmuguri. Bagāžas nodalījuma 485 l (510 l priekšpiedziņas versijā) nav klases līdera cienīgs rādītājs, tomēr vairākiem koferiem šeit vieta būs, pārspējot arī Qashqai 430 l.

    Kas attiecas uz mantu novietnēm, Ateca tādu nav daudz, un esošie nodalījumi durvīs vai aizmugurē ir šauri. Arī glāžu turētāji priekšā izmantojami vien tad, kad roku balsts atbīdīts pilnībā uz aizmuguri. Pamataprīkojums nav bagātīgs, tomēr tajā iekļauts avārijas bremžu asistents, kas konkurentiem galvenokārt pieejams tikai par papildu naudu.

    Patīkami pārsteidza automātiskais parkošanās asistents, kas bez problēmām atrod piemērotu vietu un paralēlajā stāvvietā nevainojami novieto Ateca. Teorētiski vieglākā kabatas stāvvieta šai sistēmai dažkārt bija problēmas novietot auto perpendikulāri.

    Dzinējs

    Mazākais pārstāvis Ateca dzinēju arsenālā ir 1,0 l TSI benzīnmotors ar 115 ZS, tomēr vairākums pircēju priekšroku dos 1,4 TSI ar 150 ZS vai 2,0 l TDI dīzelim, kas nopērkams 150 un 190 ZS izpildījumā. Kā alternatīva tiek piedāvāta arī 1,6 TDI 115 ZS versija. Pilnpiedziņas 4DRIVE sistēma un 6 vai 7AT pieejami tikai bagātīgākajām 1,4 TSI un 2,0 TDI komplektācijām.

    Interesanti, ka ražotāja noteiktie vidējie degvielas patēriņi svārstās vien litra robežās, visām modifikācijām iekļaujoties 5–6 l/100 km, vienlaikus nodrošinot labāku dinamiku nekā Qashqai dzinēju spektrs.

    Ņemot vērā, ka pašreizējā dzinēju gamma atstājusi rezervi Ateca iespēju robežām, jau nākamgad gaidāma FR un Cupra krosovera versija. Tiek lēsts, ka 2,0 l benzīna dzinēja jauda būs aptuveni 300 ZS un 0–100 km/h sprints ilgs 6,5 s.

    Vērtē Elvis Jansons

    Protams, Altea Free-track bija tikai flirtēšana ar ieiešanu parketnieku kategorijā. Tas vairāk tomēr ir minivens ar paaugstinātu klīrensu un četru riteņu piedziņu. Savukārt Ateca jau ir tīrs parketnieks. Nenoliedzami, ka Seat ir spēruši lielu soli uz priekšu priekšējā paneļa apdares materiālu izvēlē. Iekāpjot Ateca, nezinātājs nepateiks, vai tu es seatā, folksī vai škodā.

    Cietās plastmasas ir krietni mazāk, bet salona skaņas izolācija ir krietni uzlabota. Stūre kļuvusi rotaļīgāka, bet ir pietiekami precīza. Piekare ir kļuvusi mīkstāka, diezgan labi kompensē Latvijas šoseju negludumus. No otras puses, dinamiskas braukšanas cienītājiem nebūs jāuztraucas par mašīnas grīļošanos līkumos. Dinamiskākai braukšanai noteikti palīdzēs manuālā ātrumkārba. Šādai kārbai gājieni starp ātrumiem ir īsāki un šķiet precīzāki nekā Altea.

    Kā mīnusu varu minēt bagāžnieka platumu, nevis dziļumu –ja jums būs jāieliek lielāki bērnu ratiņi, iespējams, tos būs grūti dabūt normāli iekšā.

    Testētais 150 ZS dīzelis ir pieņemams, bet 190 ZS modifikācija jau būs ļoti atraktīvs transportlīdzeklis. Ja 80 un vairāk procentu ar savu auto pārvietojaties pa šoseju un pilsētu, varat izvēlēties Ateca ar priekšpiedziņu

    Secinājums: izvēloties jaunu krosoveru, noteikti izmēģiniet arī Seat Ateca.

    Rezumējums

    Testa auto Seat Ateca 2,0 TDI cena: 30 350 eiro

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē