• 8 iekārojami premium motocikli no Ducati, BMW, KTM un Triumph

    Aizraujoši
    Edgars Groševs
    10. jūnijs, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Auto Bild
    Šajā apskatā pievēršamies vecajai moto pasaulei, aplūkosim vienus no spilgtākajiem modeļiem, ko mums sagatavojuši Eiropas mototehnikas grandi – Ducati, KTM, BMW un Triumph.

    Ducati SuperSport / SuperSport S

    Ducati SuperSport adresēts ierindas motobraucējam, kam svarīgs komforts un pietiekami relaksēta sēdpozīcija, savienojumā ar kompānijas flagmaņa Panigale ārējo veidolu ir jaunais SuperSport. 937 cm3 Testastretta dzinēju tas aizguvis no cita Ducati modeļa Hypermotard 939, taču tas ticis modificēts, novirzot jaudas līkni samērā zemāko pagriezienu diapazonā – 80% griezes momenta tiek sasniegti jau pie 3000 apgr./ min.

    Dzinēja jauda ir 113 ZS, bet griezes moments 96,7 Nm pie 6500 apgr./ min. Spēkrats tiek apgādāts ar Ducati Safety Pack, kas sevī ietver Bosch izstrādāto ABS un Traction Control sistēmas, kā arī Urban, Sport un Touring braukšanas režīmu. Augsti novietota Clip On stūre, relatīvi zemu atrodošie kāpšļi un 50 mm diapazonā regulējamais vējstikls piedāvā braucējam klasisku sēdpozīciju.

    SuperSport piekare sastāv no Marzocchi 41 mm priekšējās regulējamās dakšas un Sachs aizmugurējā regulējamā monoamortizatora. Savukārt SuperSport S tiek aprīkots ar Ohlins izstrādāto 48 mm regulējamo priekšējo dakšu un aizmugures regulējamo monoamortizatoru, kā arī no Panigale aizgūto DOS Quick Shift pārnesumu pārslēgšanas sistēmu. Abu versiju bremžu sistēmā ietilpst Brembo dubultie 320 mm priekšējie diski ar radiāli novietotām četru virzuļu skavām un viens 245 mm disks ar divu virzuļu bremžu skavu aizmugurē.

    Motocikla šasijas konstrukcija atceļojusi no sacīkšu pasaules, tās galvenais elements ir dzinējs, pie kura stiprinās pārējie Ducati Trellis šasijas komponenti.

    SuperSport garums ir 2700 mm, sēdekļa augstums 810 mm, bet masa 183 kg. Standartaprīkojumā ietilpst krāsu LCD TFT mērinstrumentu panelis, LED dienas gaismas, USB pieslēgvieta. Ducati arī piedāvā plašu papildaprīkojuma klāstu un divas šim modelim sagatavotas aprīkojuma pakotnes – Touring Pack (augstāks vējstikls, apsildāmie rokturi, sānu un degvielas tvertnes somas, dažādu augstumu sēdekļi) un Sport Pack (oglekļa šķiedras priekšējais dubļusargs un bākas pārsegs, Akrapovich izplūdes sistēma, Ohlins sūres demferis).

    Ducati Scrambler Desert Sled

    Stailinga vingrinājums 60. un 70. gadu ASV populārā bezceļa un Kalifornijas tuksneša motociklu žanrā ir izdevies visnotaļ atraktīvs un acij tīkams. Recepte it kā ir samērā vienkārša – ņemam par pamatu esošo DucatiScrambler modeli un papildinām to ar dažādiem bezceļa un retrostila elementiem, taču praksē viss ir nedaudz sarežģītāk. Lai varētu palielināt piekares gājienu līdz 205 mm, Ducati speciālisti uzkonstruējuši jaunu aizmugurējo sviru, kā arī pastiprinājuši rāmi, lai tas spētu izturēt pieaugošo slodzi, un izveidojuši dzinēja aizsargrežģi.

    Izmaiņas arī skārušas riteņus – Desert Sled atšķirībā no standarta Scrambler ir aprīkots ar 19 collu spieķotu riteni priekšā un 17 collu – aizmugurē, kas apauti Pirelli Scorpion Rally STR izteiksmīga protektora riepās. Bremžu sistēma sastāv no 330 mm priekšējā diska ar radiāli izvietotu četru virzuļu skavu un 245 mm aizmugurējā diska ar vienu virzuļu skavu aizmugurē, un ABS standarta aprīkojumā. Pilnīgi jauns ir Scrambler stila spēkrata sēdeklis.

    Motociklam ir pilnībā regulējama piekare ar 46 mm apgriezto dakšu priekšā.

    Tas apgādāts ar V veida gaisa dzeses divu cilindru 803 cm3 75 ZS dzinēju, kas pie 5700 apgr./min sasniedz 68 Nm griezes momentu. Šis dzinējs ir arī citiem Ducati modeļiem – Scrambler Cafe Racer un Monster 797. Motokrosa stila augstā alumīnija stūre ar šķērsstieni un plati, ar gumijas elementiem papildināti kāpšļi veido taisnu un ērtu enduro stila sēdpozīciju.

    Taču nevajag aizmirst, ka Desert Sled nav krosa vai enduro motocikls, par ko liecina palielā (207 kg) masa un samērā platā priekšējā riepa, taču viegls bezceļš, dubļi un nelieli tramplīni tam nebūs šķēršļi, un, patiesību sakot, tas nemaz nav tik svarīgi, jo var prognozēt, ka vairums šo motociklu pat nepametīs pilsētas ielas.

    KTM 1290 Super Duke R

    Austriešu ražotājs pircējiem piedāvā jaudīgu, pamatīgi pārstrādātu un tehniski noslīpētu Super Duke R. Dizains kļuvis vēl asāks ar zemāku un platāku stūri, pārstrādātu degvielas tvertnes ietvaru un gaisa tvērējiem. Super Duke sirds – LC8 1301 cm3 V veida divu cilindru dzinējs piedzīvojis vērā ņemamas izmaiņas, tikusi modificēta dzinēja galva, palielināta kompresijas pakāpe, tāpēc tas kļuvis vēl jaudīgāks, uzrādot 177 ZS.

    Pateicoties uzlabojumiem, ir izlīdzināta jaudas un griezes momenta līkne, padarot lietotājam draudzīgāku darbību zemo apgriezienu diapazonā. Jaunā priekšējā 48 mm diametra WP ražojuma, pilnībā regulējamā dakša tikusi pie jaunām, cietākām atsperēm un nošķirtiem demferēšanas lokiem. Par bremzēšanu rūpējas divi Brembo 320 mm diski ar radiāli novietotām M50 4 virzuļu skavām priekšā un viens 240 mm disks ar divu virzuļu skavu aizmugurē.

    Spēkrata elektronisko ierīču arsenālu papildinājušas stabilitātes kontroles sistēma (MSC) ar Bosch izstrādātu ABS, kas ņem vērā motocikla slīpumu pagriezienos.

    Papildus tam ir dažādi braukšanas režīmi, īpašs Supermoto režīms, kas atslēdz aizmugurējo bremžu ABS, TC pretslīdēšanas sistēma, kas, līdzīgi kā minētā ABS, darbojas atkarībā no spēkrata leņķa, atrodoties pagriezienā, kruīzkontrole un Keyless aizdedzes sistēma RaceOn. Super Duke R riteņu bāze ir 1482 mm, sēdekļa augstums 835 mm, masa 195 kg.

    KTM 1290 Super Adventure R

    Neapturamais – tā savu jauno ceļu un bezceļu karali dēvē KTM marketologi. Nevarētu teikt, ka šie ir tukši vārdi, – LC8 1301 cm3 V veida divu cilindru šķidrumdzeses dzinējs, ar ko lepojās Super Adventure R, saražo 160 ZS un sulīgus 140 Nm griezes momentus. Pateicoties jaunai ieplūdes sistēmai, dzinēja darbība kļuvusi ievērojami līdzenāka un prognozējamāka.

    Hroma-molibdēna telpiskais rāmis sver tikai 9,8 kg.

    Pilnīgi regulējama WP apgrieztā 48 mm priekšējā dakša un pilnīgi regulējamais WP amortizators aizmugurē nodrošina iespaidīgu 220 mm piekares gājienu, un tas viss vainagojas ar 21 collu spieķotu riteni priekšā un 18 collu – aizmugurē. Par bremzēšanas drošumu rūpējas Bosch divu kanālu ABS sistēma 9ME C. Standartaprīkojumā atrodam kruīzkontroli, Bosch Motorcycle Stability Control System, ABS un stabilitātes kontroles (MTC) palīgus, kas darbojas, ņemot vērā motocikla leņķi pagriezienā.

    Savukārt TPMS ļauj sekot līdzi riepu spiedienam brauciena laikā. Ir pieejami Sport, Street, Rain un īpašs bezceļa režīms, kad vajadzības gadījumā ABS ļauj sabloķēt tikai pakaļējo riteni un TC sniedz iespēju tam izslīdēt. Motocikla masa ir 217 kg, bāze 1580 mm, sēdekļa augstums 890 mm.

    BMW G 310 GS

    Kad izdzirdam par BMW GS sēriju, uzreiz iedomājamies nenogurdināmu, universālu, uzticamu, robustu motociklu, kas gadu gaitā jau ir kļuvis par savas klases etalonu. Līdz ar G 310 GS modeli, BMW šīs pašas īpašības centīsies piedāvāt ar dzinēja darba tilpumu mazāku par 500 cm3. Ar raksturīgo augsto priekšējo dubļusargu, zīmīgo siluetu un augsto aizmuguri G 310 GS piemīt visi klasiskie lielo GS modeļu dizaina elementi.

    Tā kompaktās proporcijas un īsā riteņu bāze, 19 collu priekšējais ritenis un palielinātie piekares gājieni sola dinamisku un veiklu braukšanu. Mazā GS tehniskā arsenāla centrā ir 313 cm3 viencilindra dzinējs ar šķidrumdzesi, tas jau pazīstams no modeļa G 310 R.

    Dzinēja īpašā iezīme ir cilindra novietojums – tas ir sasvērts uz aizmuguri, un cilindra galva pagriezta par 180 grādiem, proti, ieplūde atrodas priekšā, bet izplūde aizmugurē.

    Šāda konfigurācija izvēlēta tāpēc, ka tā atvieglo degmaisījuma padošanu dzinējam un pozitīvi ietekmē motocikla arhitektūru. Ar 25 kW (34 ZS) jaudu pie 9500 apgr./min un 28 Nm maksimālo griezes momentu pie 7500 apgr./min jaunā G 310 GS dzinējs apvienojumā ar tikai 169,5 kg motocikla svaru sola gana dinamisku pārvietošanos. Šasijas uzbūves ziņā G 310 GS ir līdzīgs G 310 R, proti, tam ir telpisks cauruļrāmis ar pieskrūvētu aizmugurējo balstrāmi.

    Priekšējās piekares funkciju nodrošina apvērsta teleskopiskā dakša, savukārt aizmugurē ir uzstādīta alumīnija svira, kam tieši pievienots centrālais amortizators. G 310 GS bremzes ir apvienotas ar divu kanālu ABS standarta aprīkojumā, un, ja nepieciešams, viegla bezceļa apstākļos ABS var atslēgt. Instrumentu panelis ar lielu šķidro kristālu displeju nodrošina viegli lasāmu, daudzveidīgu informāciju. Tiek solīts, ka uzņēmuma konstruktori ieguldījuši milzīgas pūles, lai motocikla vadīšana būtu ērta dažāda auguma braucējiem.

    BMW K 1600 B

    Izaudzis no Concept 101, kas tika prezentēts 2015. gada pavasarī populārajā entuziastu saietā Concorso d’Eleganza Villa d’Este, BMW K 1600 B kļuva par realitāti sērijveidā. Motocikls ir futūristiska Eiropas atbilde ASV motobūves raksturīgajam Bagger stila spēkratiem – ar plato priekšgalu, garo korpusu un lejupkrītošām sānu līnijām, iegremdētām sānu somām un amerikāņu stila aizmugurējām gaismām, pilnībā hromētu izplūdes sistēmu ar paralēli ceļam novietotiem klusinātājiem.

    K 1600 B ir apgādāts ar sešu cilindru rindas dzinēju ar 160 ZS jaudu pie 7750 apgr./min un 175 Nm maksimālo griezes momentu pie 5250 apgr./min un tehnoloģiski balstās uz jau pazīstamajiem sešu cilindru tūrisma modeļiem K 1600 GT, K 1600 B. Tam ir pilnībā pārveidota aizmugurējās daļas konstrukcija. Tā motociklam liek izskaitīties ne vien zemam un slaidam, bet, pateicoties jaunam aizmugurējam balstrāmim, arī būtiski pazemina pasažiera sēdekļa augstumu. Dziļākas sānu somas ar jaunu veidu nodalījumiem un plāniem vākiem bagāžas iekraušanu padara īpaši ērtu.

    Aizmugurējais dubļusargs ir konstruēts tā, lai to varētu atlocīt augšup, tādējādi vienkāršojot aizmugurējā riteņa noņemšanu.

    Lai aizsardzība no gaisa plūsmas un nokrišņiem būtu īpaši efektīva, gaisa deflektoru sānu daļa ir vairāk pagarināta uz aizmuguri, deflektoriem aizsargājot arī motocikla vadītāja rokas. Elektroniski vadāmā piekare Dynamic ESA ar automātisko amortizācijas adaptāciju ir standarta aprīkojums.

    Tai ir pieejami Road un Cruise režīms. Road amortizācijas adaptācija ir pilnībā automātiska, savukārt Cruise režīmā tā ir maksimāli maiga. Motocikls ir aprīkots ar atpakaļgaitas asistentu, ko aktivizē ar slēdzi stūres kreisajā pusē. Kustību uzsāk, nospiežot startera pogu. Savukārt Shift Asstant Pro ir pieejams kā papildu aprīkojums un ļauj ieslēgt augstāku vai zemāku pārnesumu, nespiežot sajūga sviru.

    Triumph Street Triple S/R/RS

    Kardinālu atjaunošanu piedzīvojis britu slavenais ielu cīkstonis Street Triple. Tā izskats kļuvis krietni agresīvāks par priekšteci, sevišķi tas manāms jaunajā priekšējās optikas risinājumā. Taču galvenais jauninājums ir šķidrumdzeses trīscilindru dzinējs, kas jaunajā versijā sasniedzis 765 cm3 tilpumu (iepriekš 675 cm3) un 113 ZS S versijā, 118 ZS R versijā un 123 ZS RS versijā.

    Dzinējā ir 80 pārstrādātu vai jaunu detaļu, jauna kloķvārpsta un virzuļi, modernizēta ātrumkārba, un jaudīgākās versijas griezes moments nu ir 77 Nm pie 10 800 apgr./ min.

    S versijai pieejams Road un Rain braukšanas režīms, ABS, regulējamu TC, Showa piekari. R versija jau ir bagātīgāka – pilnīgi regulējama Showa RSU piekare, Brembo divu 310 mm disku radiāli novietotu četru virzuļu skavu sistēma priekšā un 220 mm viena virzuļa skavu aizmugurē, atslēdzami ABS un TC, Road, Rain, Sport un Rider braukšanas režīms.

    Visbagātīgāk aprīkotā RS no R versijas atšķiras ar Showa BPF pilnībā regulējamu dakšu un aizmugurējo Ohlins monoamortizatoru, Brembo divu 310 mm disku radiāli novietota M50 4 virzuļu skavu sistēma priekšā un 220 mm viena virzuļa skavu – aizmugurē, Quickshifter. Street Tripple riteņu bāze ir 1410 mm, sēdekļa augstums 825 mm, svars 166 kg.

    Triumph Bonneville Bobber

    Viens no lielākajiem Triumph beidzamā laika pārsteigums ir 30. gadu ASV Bobber stila pārstāvis – Bonneville Bobber. Agrāk motociklisti nav bijuši apmierināti ar tā laika tehnikas jaudas/masas attiecību un risinājuši šo problēmu, noņemot, nogriežot visu lieko, tā samazinot spēkrata masu. Bez visa liekā demontēšanas vizuāli askētiskais Bonneville Bobber tiek bagātīgi aprīkots – ABS, atslēdzami TC, Road un Rain braukšanas režīms, Ride by Wire elektroniskā droseles vadība, borta dators, imobilaizers.

    Triumph ļoti piestrādājuši pie raksturīgajām Bobber detaļām

    Akumulators ievietots vintage stila kastē aiz dzinēja, vienvietīgs sēdeklis apveltīts ar augstuma regulēšanas iespēju, aizmugurējā riteņa rumba veidota tā, lai līdzinātos trumuļbremzēm, pilnīgi jauns spēkrata rāmis apgādāts ar Hardtail izskata piekari. Bobber aizdedzes atslēga novietota tuvu dzinējam, spoguļi atrodas stūres galos, iesmidzināšanas sistēma ar droseli izskata ziņā izveidota līdzīga karburatoram, priekšējās dakšas kustīgās daļas slēpjas zem gofrētiem gumijas piesegiem, atšķirīga diametra spieķoti riteņi ar samērā augsta profila riepām.

    8 vārstu SOHC 1200 cm3 šķidrumdzeses dzinējs attīsta 77 ZS pie 6100 apgr./min un sasniedz 106 Nm pie 4000 apgr./min. Motocikla bāze ir 1510 mm, sēdekļa augstums 690 mm, svars 228 kg.

    Rezumējums

    Eiropieši mīl premium klases izstrādājumus. Ražotāji ļoti lielu nozīmi piešķir dizainam, mēģinot uztaustīt aktuālās motociklu modes tendences, kuras diktē patērētāji, pārbūvējot savus standarta braucamos.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē