• Volkswagen Caddy pirmais brauciens

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    14. aprīlis, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    Komercauto segmentā modeļu dzīves cikls stiepjas 10 un pat 20 gadu garumā. Piedzīvojis vairākus atjauninājumus, iepriekšējās paaudzes VW Caddy patiesībā bija vien uzlabota trešās paaudzes versija, kas tika ražota jau kopš 2003. gada. Tagad laiks dot vietu tā pēcnācējam.

    Minivenu segmentam katru gadu arvien sarūkot, daļai pircēju tiek sarežģīts auto izvēles process, jo pieprasītie krosoveru modeļi tomēr nespēj aizstāt ietilpīgo un praktisko minivenu daudzpusīgumu. Ja vienlaikus nepieciešams pārvadāt ne tikai kuplu skaitu pasažieru, bet arī braucēju mantas, der padomāt par kompaktajiem furgoniem jeb tā sauktajiem kablukiem vai bulkvāģiem. Jaunais Caddy pierāda, ka šī klase mainījusies līdz nepazīšanai.

    Lai maksimāli izmantotu salona telpu, jaunais Caddy vizuāli nav pārlieku tālu aizbēdzis no kantainās virsbūves formas, kādu esam raduši redzēt komercauto segmentā, taču tā dizains ietver mūsdienīgas tendences – modernus LED lukturus kā priekšā tā aizmugurē, plūdenas līnijas un pat īpašu Copper Bronze Metallic virsbūves krāsu, kas pieejama par papildus 645 eiro.

    Atšķirībā no iepriekšējo paaudžu Caddy, jaunajam modelim dota pieeja tādai pašai platformai, kā aktuālajam Golf. Šis ir būtisks pavērsiens Caddy izaugsmē, jo MQB platforma tam sniedz modernākās drošības un izklaides funkcijas, piemēram, Travel Assist palīgsistēmu.

    Paralēli pasažieru versijai, Caddy pieejams arī kravas versijā. Caddy Cargo virsbūves garums sasniedz 4,5 metrus, 3,1 m3 kravas nodalījumam sasniedzot 1,61 m platumu un 1,27 m augstumu. Kamēr daži konkurenti piedāvā 1000 kg kravnesību, Cargo versijā būs iespējams pārvadāt 674 kg, bet uz jumta drīkst pārvadāt līdz 100 kg smagu kravu. Tāpat pieejama arī pagarinātā Caddy Cargo Maxi modifikācija.

    Neierasti šāda tipa automašīnai, Caddy interjerā ir ļoti maz fizisko slēdžu, norādot uz tiešu Golf 8 ietekmi. Maza automātiskās transmisijas pārnesumu svira, skārienjūtīga multimediju sistēmas pārvaldība un centrālajā displejā integrēta klimata kontrole. Pat gaismu ieslēgšanu šeit kontrolē skārienjūtīgā virsma. To, vai praktiķi novērtēs skārienjūtīgās virsmas, rādīs laiks.

    Ja vēl nejūtaties, ka sēdētu pie Golf stūres, palūkojieties aiz stūres esošajā digitālajā mērinstrumentu panelī, kurā redzams viss, sākot no braukšanas ātruma līdz individuāli konfigurējamiem iestatījumiem. Izvēloties augstākās aprīkojuma versijas, viss panelis šķietami saplūst teju vienā ekrānā. Šiki! Arī interjera apdares un montāžas kvalitāte nav tālu no hečbeka iespētā.

    Kā ierasts šāda tipa automašīnās, braucējiem vietas netrūkst un vislielākais plašums ir virs braucēju galvām, kur atrodas mantu novietnes. Arī aizmugurējās sēdvietās, kas novietotas augstāk par pirmo rindu, katram pasažierim ir individuāls krēsls, ļaujot garākos braucienos nesūdzēties par ērtībām. To, ka Caddy kļuvis lielāks, varēs just arī kravas versijā, kur vadītājam paredzēta lielāka telpa atrodoties pie stūres. Tiesa, jaunievedumi likuši samierināties ar nedaudz samazinātu kravnesību. Par papildus maksu Caddy iespējams aprīkot ar panorāmas jumtu ar 1,4 m2 stikla paneli. Svarīgi, ka Caddy tiek piedāvāts arī septiņu sēdvietu versijās.

    Aiz smagnējā bagāžas nodalījuma vāka, kas īpaši neparocīgs šķitīs daiļā dzimuma pārstāvēm, redzams galvenais šī tipa automašīnu trumpis – apjomīgais kravas nodalījums. Ja ar šo plašumu nepietiek, aizmugures sēdekļus iespējams salocīt un pacelt stāvus vai izņemt pavisam. Tie nav viegli, tomēr sver mazāk nekā iepriekšējā modelī. Līdzenā bagāžnieka grīda atvieglo lielgabarīta mantu ievietošanu, bet praktiski neesošais ielādes slieksnis neapgrūtinās to izņemšanu.

    MQB platforma sniedz ne tikai ieguvumus tehnoloģiju jomā, bet arī mehāniskajos mezglos. Aizmugures tiltā atsperlāgas nomainītas pret daudzsviru neatkarīgo piekari ar klasiskajām spirālatsperēm. Tagad tās uzvedība vairāk atgādina vieglo automašīnu, nevis kravas busiņu, lai arī pretvēja troksnis un virsbūves sasvārstīšanās uz bedrainiem ceļa posmiem vēl neļauj to pacelt līdz minivena līmenim.

    Dzinēji

    Jaunais Caddy pieejams ar diviem dzinējiem. Abi aprīkoti ar daļiņu filtriem un atbilst Euro 6 prasībām – 114 zirgspēku 1,5 litru TSI benzīns un 75, 102 vai 122 zirgspēku 2,0 l TDI dīzeļdzinējs. Tos iespējams savienot ar sešpakāpju mehāniku vai septiņpakāpju DSG.

    Ņemot vērā šo segmentu un pircēju ieradumus, dīzeļdzinējam varētu tikt dota lielāka priekšroka un mums bija iespēja izmēģināt jaudīgāko no tiem. 320 Nm griezes moments pieejams jau zemā motora apgriezienu diapazonā, tāpēc nenāksies pārlieku noslogot motoru, lai Caddy veikli kustētos uz priekšu. Braucot četru cilvēku sastāvā, mūsu testā vidējais patēriņš bija ap 6–7 l/100km.

    Cena & aprīkojums

    Gaviles par Caddy sniegumu nedaudz pieplok brīdī, kad sākam komplektēt automašīnu. Modeļa sākumcena ir 26 424 eiro. Ja vēlaties DSG transmisiju – sākumcena būs 29 065 eiro (vai 27 022 eiro, ja paspēsiet noķert akcijas cenu).

    Mūsu izmēģinātais Caddy maksā 39 837 eiro. Lai arī šī ir labi aprīkota versija, šeit dažas funkcijas noteikti varētu papildināt ekstru sarakstu, tāpēc cena nebūt nav galējā. Par nepilniem 40 tūkstošiem eiro iespējams iegūt labi aprīkotu Passat vai Passat Alltrack universāli, kā arī Tiguan vai Tiguan Allspace krosoveru. Vai pat divus jaunākās paaudzes Golf ar pamataprīkojumu.

    Ja šie modeļi nespēj izpildīt jūsu praktiskās vajadzības, par aptuveni 42 000 eiro pieejams gan Caravelle, gan Multivan bāzes versijas (akcijas cena), paverot krietni plašākus apvāršņus pasažieru un mantu pārvadāšanā. Pieliekot vēl aptuveni 10 000 eiro, Multivan būs aprīkots gan ar DSG automātu, gan svarīgākajām komforta ekstrām.

    Ja sānu slīdošo durvju mehāniska atvēršana mums problēmas nesagādāja, tad elektrisku bagāžnieka vāka atvēršanas un aizvēršanas funkciju gan mēs vēlētos redzēt arī ikvienā Caddy. Ja šis kalpos kā ģimenes auto, lieti noderēs arī panorāmas jumts (974 eiro).

    Rezumējums

    Jaunais Caddy ir ietilpīgāks nekā vairums ģimenes auto, kā arī izskatīgāks un tehnoloģijām bagātāks par sava segmenta konkurentiem. To varētu uzskatīt par maksimāli praktisku Golf versiju, taču šāds komplekts maksā neraksturīgi lielu naudas summu. Lai pirkums būtu racionāls, nāksies izvēlēties pieticīgāku aprīkojuma versiju.

    Mīnusi

    • Augsta cena
    • Gaita un trokšņu izolācija nebūs minivena līmenī
    • Smags bagāžnieka vāks
    • Tikai skārienjūtīgās virsmas

    Plusi

    • Būtiski uzlabojumi, salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi
    • MQB platformas priekšrocības
    • Neierasti šim segmentam plaša aprīkojuma izvēle

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē