• Šobrīd

    weather img

    Rīga +28°C Skaidrs, D/DR vējš, 2.06 m/s

    UZVARI CĪŅĀ AR BLAUGZNĀM

    Mercedes-Benz X klase pirmais testa brauciens

    Mercedes-Benz
    Arnis Martinelli
    Arnis Martinelli
    29. decembris, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Arnis Martinelli
    Pikapi vairs netiek uzskatīti par vienkāršiem darba zirgiem, tāpēc arvien pieaug daudzums šāda tipa spēkratiem, kurus lieto ne tikai kā komerctransportu, bet arī kā automobili privātām vajadzībām. Mercedes-Benz uz Nissan Navara bāzes radījis savu X klasi.

    Ja kāds cits no premium ražotājiem, piemēram, BMW, izgatavotu pikapu – tas būtu amizanti. Mercedes-Benz modeļu klāstā ir gan miniveni, gan kravas auto, gan autobusi. Štutgartieši ir noklājuši visu spektru, tagad arī mazākais kravas auto lepni greznojas ar burtu X un gaida savus fermerus, bet ne tikai…

    Braukt normālā SUV un vēl iegūt kravas kasti gumijas laivai vai medību piederumiem, šķiet, makšķerniekam vai medniekam tas nav nekāds Ņūtona binoms. Braukt mersedesā ar šādām ekstrām – tas ir kas jauns, un tieši šādam mērķim štutgartieši ir atvēzējušies ar jaunas klases atvēršanu.

    Sānskatā auto ir diezgan līdzīgs donoram

    No Barselonas ieceļojošā X klases modeļa izmantošanas spektrs būs gana plašs – no skarbiem un prasīgiem bezceļu braucieniem līdz pat komfortabliem un ģimeniskiem izbraucieniem. Uzlabotā un nedaudz palielinātā Nissan platforma ļāvusi uzstādīt komfortablāku piekari, ar ko arī izskaidrojamas atšķirīgas šo auto gaitas īpašības. Aizmugures piedziņas režīmā milzis ir ļoti paklausīgs un apbrīnojami atsaucīgs, pilnpiedziņa stūrēšanu padara smagāku, jūtama arī neliela vibrācija.

    Tā nestspēja ir līdz pat 1,1 t, kas ir pietiekami, lai kravas novietnē pārvadātu, piemēram, paleti ar kurināmo. Kravas kastes izmēri 158,7 × 135,7 cm, starp riteņu arkām – 1215 cm, iekraušanas augstums 85,4 cm. Automobiļa vilktspēja ir līdz pat 3,5 t, kas būtu pielīdzināma vienlīdz smagai piekabei ar trim sporta zirgiem vai astoņus metrus garu jahtu.

    Pārbaudīts. Nepilna tonna kravas nav problēma X klasei

    Mersedesa izmēros: 7,9 cm garāks un 14,3 šaurāks par Sprinter; 3 cm īsāks un 7,8 cm šaurāks par V klases visgarāko versiju; 21 cm garāks, bet 8,3 cm šaurāks par lielo GLS; 22,4 cm garāks, bet 4,9 cm šaurāks par standarta S klasi, toties 11,3 cm īsāks par grezno Maybach modifikāciju.

    Nissan-Benz

    Salons mersedesīgs par 7 cm platāks nekā donoram, taču stūre tieši tāpat regulējas, tikai vertikāli. Aiz tās ražotājam raksturīgais kreisās puses loga tīrītāju slēdzis, centrālajā konsolē – klimata kontroles un piedziņas vadības bloks no Navara.

    Arī X klase piedāvā trīs braukšanas režīmus: 2WD – parastai braukšanai, 4WD High – viegliem bezceļiem (var pārslēgt braukšanas laikā), 4WD Low ar diferenciāla bloķēšanu – nopietniem bezceļiem (jāapstājas un jāieliek neitrālajā). Ja aizmugures sēdeklī mēģināsiet iesēdināt ražena auguma makšķerniekus, viņi nejutīsies pārāk ērti, turklāt dīvāns atrodas augstāk nekā priekšējie sēdekļi.

    Auto dažādiem dzīvesstiliem

    Pulēta nerūsējošā tērauda bampera uzlika pieejama POWER aprīkojumā, bet pakāpiens un augšējais stienis – par papildu samaksu

    Uz rāmja konstrukcijas būvētais pikaps standartā ir pieejams trīs dizaina un aprīkojuma versijās. PURE bāzes versijai (no 35 043 eiro) ir nekrāsoti bamperi un spogulīši, vienkārša un praktiska apdare. Bāzes komplektācijā X klase būs tuvāka savam donora auto, taču katrs iztērētais eiro to tuvinās premium ģimenei.

    PROGRESSIVE (no 37 986 eiro) paredzēts cilvēkiem, kuri meklē izturīgu pikapu ar papildu stilu un komforta funkcijām – kā vizītkarti savai uzņēmējdarbībai, kā arī ērtu, bet prestižu transportlīdzekli privātām vajadzībām. POWER (no 46 886 eiro) kā dzīvesstila transportlīdzeklis būs piemērots pilsētas videi, kā arī sporta un brīvā laika aktivitātēm. Šeit ir pieejams lērums izskaistinājumu un dizainisko uzlabojumu.

    Dīzeļdzinēji

    Zem motora pārsega tiek piedāvātas divas izvēles. Viena no tām ir Renault-Nissan 2,3 l dCi četrcilindru dīzelis, kas izstrādāts komerciāliem transportlīdzekļiem Renault Master, Opel Movano, Nissan NV400. Motoram ir ķēdes piedziņa, lai paplašinātu apkalpošanas intervālus līdz diviem gadiem vai 30 000 km.

    2,3 l dCi pieejamas divas versijas. X220d versija ar vienu turbokompresoru ģenerēs 120 kW/163 ZS, bet biturbo versija X250d – 140 kW/190 ZS.

    Nissan 7AT darbojas kā G-Tronic ziemas režīmā, turot augstus apgriezienus un secīgi slēdzoties uz leju, jūtami bremzējot. Ja kravas kastē ir svaigi nomedītais suķis, tas sniedz zināmu drošību, ka tiksit līdz vakara maltītei.

    Četrcilindru motora alternatīva ir vāciešu izstrādātais 3,0 litru V6 dīzelis, kas varētu kļūt par iecienītu izvēli Mercedes-Benz fanu vidū. X350d lepojas ar 190 kW/258 ZS, kā arī 550 Nm griezes momentu.

    Kamēr četrcilindru motorus pastāv iespēja komplektēt arī ar mehānisko transmisiju un aizmugures piedziņu, X350d pieejams tikai ar pilnpiedziņu un automātisko transmisiju.

    Drošība

    Panelis pārklāts ar alumīnija foliju, bet modernie ventilācijas regulatori ir no plastmasas.

    Drošības aprīkojums un palīgsistēmu spektrs ir šobrīd plašākais pikapu segmentā.  Pasīvā drošība tiek nodrošināta, pateicoties standarta aprīkojumam – septiņiem drošības spilveniem un i-Size stiprinājuma sistēmai, kas domāta diviem bērnu sēdekļiem. Vadītāja un priekšējā pasažiera drošības spilveni ir aprīkoti ar divpakāpju iedarbināšanas mehānismu.

    Kā drošību papildinošus elementus var minēt – riepu spiediena monitoringa sistēmu, aktīvo bremzēšanas asistentu, ceļu zīmes atpazīšanu, piekabes stabilizāciju, joslas noturēšanu un pārkošanās asistentu ar 360˚ kameru, kā arī ārkārtas zvana sistēmu.

    Reids

    X klasei jaušama nedaudz labāka skaņas izolācija kā franču-japāņu radiniekam. Braukšanas kvalitātes subjektīvi ir līdzīgākas Amarok, nevis Navara. Jāatceras, ka bez 4Matic sistēmas šis ir aizmugures piedziņas auto, bet, aktivizējot pastāvīgo pilnpiedziņu, iegūsiet diezgan pasmagu darba zirgu. Vērtējums ir par šobrīd pieejamo auto, X350d 4M būs jau cits auto.

    Testa auto X250d cena: 60 100 eiro

    Garums/platums/augstums 5340/1850/1819 mm
    Riteņu bāze 3150 mm
    Klīrenss 222 mm
    Piedziņa aizmugures/visu riteņu
    Bākas tilpums 80 l
    Riepas 255/65 R17

    Tehniskie dati

     

    X220d turbo

    X250d biturbo

    X350D

    Darba tilpums:

    2298 cm3

    2298 cm3

    2987cm3

    Jauda:

    120 kW (163 ZS) pie 3750 apgriez./min

    140 kW (190 ZS) pie 3750 apgriez./min

    190 kW (258 ZS) pie 3400 apgriez./min

    Griezes moments:

    403 Nm pie 1500–2500 apgriez./min

    450 Nm pie 1500–2500 apgriez./min

    550 Nm pie 1400–3200 apgriez./min

    Pārnesumkārba:

    6MT

    6MT/7AT

    7AT

    Pašmasa:

    2133 kg

    2161/2234 kg

    2259 kg

    Maksimālais ātrums:

    172 km/h

    184/176 km/h

    204 km/h

    Paātrinājums 0–100 km/h:

    12,5 s

    10,9/11,8 s

    7,9 s

    Vidējais degvielas patēriņš:

    7,6 l/100 km

    7,4/7,9 l/100 km

    9,0 l/100km

    CO2 emisija:

    199 g/km

    196/207 g/km

    237 g/km

    Cena eiro:

    no 35 043

    no 37 986

    no 49 114

    Iespaids

    Mersedesīga pussajūta ar uzlabotu Nissan Navara vai Renault Alaskan tehniku.

    Rezumējums

    Elegants pikaps, kas lieliski derēs darbīgiem cilvēks, kuriem ik pa laikam jādodas uz pasākumiem, bet nav laika samainīt auto.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Privātā Dzīve

    Vairāk

    Ieva

    Vairāk

    Mans Mazais

    Vairāk

    Māja un Dārzs

    Vairāk

    Auto

    Vairāk

    Astes

    Vairāk

    Klubs

    Vairāk

    Santa+