• Mercedes-Benz A klase pirmais testa brauciens

    Premium segments
    Arnis Martinelli
    Arnis Martinelli
    9. maijs, 2019
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Arnis Martinelli
    Štutgartieši vēlas visu vai neko. Bavāriešu un volsburgiešu invāziju var apturētu tikai ar ko īpašu. Tāds ir jaunā pastariņa jeb ceturtās paaudzes A klases izgājiens.

    Atceraties kā mazo mersedesu pirmā paaudze (w168) raisīja izbrīnu un pat sašutumu labāko vai neko arsenālā. Nu pagājuši 20 gadi, un neveiklā kastīte, kas pat izgāzās aļņa testā un saņēma kritikas gūzmu, nu ir pārtapusi par luksusa hečbeku, kas var lepoties ar aprīkojumu, kuru tā saņēmusi pa blatu no S klases limuzīna, apejot starpposmus, kuriem vēl jāgaida līdz šāda līmeņa ekstrām.

    Otrā paaudze (w169) parādījās 2004. gadā, iezīmējot nedaudz plūdenākas līnijas, bet radikālas izmaiņas ienāca 2013. gadā w176, kad pat štutgartieši saprata, ka jāatgriežas pie vecā labā hečbeka proporcijām. Jaunais w177 uzskatāms par modernu baby mercedes, bet Ķīnas tirgum gaidāma pat 70 mm garāka sedana versija. Līdz šim pārdots ap 6 miljoni mazuļu, no kuriem puse bija neglītie pīlēni, bet otra puse – klasiskie hečbeki.

    A klases raksturs

    Uz Pastariņa muzeja klēts fona redzams, ka ceturtās paaudzes modeļa siluets nav būtiski izmainījies. Zemprofila riepas nebūs piemērotas grants ceļiem.

    Auto kļuvis par 127 mm garāks, 16 mm platāks un 7 mm augstāks kā trešās paaudzes mazulis. Riteņu bāze pagarināta par 30 mm, bet bagāžas tilpumā ietilpst par 30 litra pudelēm vairāk, taču joprojām tas ir 10 l mazāks kā Golf un 30 l mazāks kā Peugeot 308. Toties dizains ir kā buķete no lielo brāļu iedāvinātām un pāršūtām drēbēm. Piemēram, motora pārsega forma ļoti atgādina E klases sedanu, bet aizmugure – GLA.

    Ja vēl nesen par etalonu varēja uzskatīt Bavārijas kaimiņu stūrēšanas sasniegumus, tad ar šo štutgartieši parādā nav palikuši.

    Dizainiski stūre nav tas elegantākais piemērs, toties tā ir gana praktiska. Jāatzīst, ka kruīzkontroles regulēšana ar slēdzīti ir ērtāka nekā iepriekš ar sviras palīdzību. Un beidzot, sekojot BMW paraugam, nepazūd kruīzkontroles rādījums, ja tā ir deaktivizēta. Apsveicam! Elegantie gaisa difuzori no CLS maina apgaismojumu atkarībā no tā, vai caur tiem tiek pūsts silts vai auksts gaiss. Vai atceraties klasisko mersedesu stāvbremzi – mazo pedāli kreisajā pusē? Elektriskās rokasbremzes poga novietota pa kreisi, tiesa tā ir poga blakus gaismu slēdzim.

    Skārienjutīgais paliknis (140 eiro) ir līdzīgs kā Lexus, taču darbojas atsaucīgāk un ērtāk. Mercedes-Benz raksturīgais klusums salonā? Skaņa ir domāta tiem, kas ārpusē, taču to būtiski koriģē riepu izmērs. Trīs piekares veidi – standarta, sporta piekare AMG pakotnē un adaptīvā (1198 eiro). Augstums no asfalta – 180 mm.  Ja nevēlaties apskādēt plastikāta spoilerus, pazemināto klīrensu un zemprofila riepas labāk izmēģināt auto dzimtenē. Tukšam auto tas ir 150 mm, piekrautam – 104 mm.

    Mercedes intelekts

    Modeļu plejādes pastariņš vismaz uz mirkli ir kļuvis par stāru – A klase ir pirmā ar inovatīvo MBUX sistēmu.

    Pastariņš nezin kādā veidā pamanījies pielaikot pat S klases kokpitu (kopējā panelī pieejami divi monitori), kas gan nav integrēts panelī kā flagmanim, bet uzkarināts kā dārgs digitālais dēlis. Tā ekrānus var palielināt no 7 līdz 10 collām par attiecīgi 450 un 650 eiro. A klase ir pirmā kurai uzstādīta jaunā MBUX (Mercedes-Benz User Experience) sistēma ar ļoti paklausīgu balss vadību (450 eiro).

    Hey, Mercedes un sekojoša komanda angliski. Šādi varat regulēt temperatūru, atvērt lūku, logus, sildīt sēdekļus, meklēt mūziku, noskaidrot laika prognozi vai piezvanīt.

    Tiesa angļu mēlē atrast kontaktus vai vietējos nosaukumus navigācijā ne vienmēr izdodas. Ja vēlaties veikt kādu regulāru funkciju, piemēram, piezvanīt mīļotajai vai šefam, auto mākslīgais intelekts to atgādinās. Ja apnīk, varat arī likt tai aizvērties (shut up – angļu val.), kas tiek padevīgi izpildīts. Navigāciju var iestādīt tā, ka displejā sadarbībā ar satelītiem rāda īsto ielas attēlu ar bultiņu, kur jāpagriežas. Ak jā, sīkums, bet nepatīkami – micro USB porti, kas nav vēl nav sevišķi populāri. Uz parasto vajadzēs pāreju.

    Joslas asistents palīdz, ja esat aizdomājies vai noguris. Nederēs, ja uz tukša ceļa vēlaties izvēlēties mazāk bedrainu vietu, pie tam pietuvojoties nepārtauktai līnijaiu, auto sabremzējas it kā būtu nokļuvis uz reljefa. Ja esat A klasi aprīkojies ar Distronic plus (726 eiro),  papildu piestūrēšanai būs automātiskā joslas maiņas funkcija. Atliek ieslēgt pagriezienu un A klase patstāvīgi pārkārtosies brīvajā joslā. Ja esat iemidzis, auto brīdinās, lai pārņemat vadību. Ja tas netiek izdarīts, tiek ieslēgtas avārijas gaismas un notiek automātiskā apstāšanās ceļa malā.

    Ja izmantosit Car Sharing funkciju, atslēgu varēsit atstāt autombilī, bet tā kļūst aktīva tikai tad, ja kāds ar attiecīgu lietotni un pieeju to aktivizē. Pie tam katrs lietotājs var uzstādīt savu profilu ar attiecīgi personalizētiem regulējumiem. Vēl nav zināms, cik veikli šādā koplietošanā piedalās garnadži.

    Par motoriem un kārbām atsevišķi nestāstīsim, tas ir atkarīgs no jūsu gaumes un iespējām. Patēriņš ārpus pilsētas dažādos režīmos testētajam A200 bija mazāks par oficiāli uzrādīto – ­5 līdz 6 l/100 km.

    Ekstras

    Priekšējās High Performance LED gaismas iedveš respektu. Pie aizmugurējo nedaudz vecmodīgo lāsveida lukturu veidola dizaineriem vēl jāpastrādā,

    Prasīsit, vai ta nav mīnusu? Ir – uz akumulatora masas klemmes. Ja nopietni, tā ir cena par papildaprīkojumu. Pilns drošības aprīkojums ir pieejams par 1827 eiro eiro. Aprīkojumu pakete Style maksā 1234 eiro, Progressive – 1890 eiro, bet sporta sēdekļi, 18 collu diski, spoileri no AMG Line – 3570 eiro. Ja vēlaties 7G-DCT kārbu, jāpiemaksā 1760 eiro, atpakaļskata kamera 335 eiro. LED gaismas ir piejamas par «nieka» 1004 eiro, bet modernās Multibeam – 1512 eiro.

    Keyless Go par 400 eiro gan neiesakām. Šobrīd A klase nav vislētāka – gan CLA, gan GLA sākumcena ir aptuveni par tūkstoti mazāka. Toties jūs pierakstāties premium klubiņā, no kura ārā tikt vairs negribas.

    Tehniskie dati

    • Garums/platums/augstums: 4419/1796/1440 mm
    • Riteņu bāze: 2729 mm
    • Klīrenss: 150 mm
    • Piedziņa: priekšējā
    • Pārnesumkārba: 7AT
    • Bagāžnieka tilpums: 370–1210 l
    • Riepas: 225/45 R18

    Motoru klāsts

     

    A180d

    A200

    A250

    Darba tilpums:

    1461 cm3

    1332 cm3

    1991 cm3

    Jauda:

    116 (85 kW) pie 4000 apgr./min

    163 ZS (120 kW) pie 5500 apgr./min

    224 ZS (165 kW) pie 5500 apgr./min

    Griezes moments:

    250 Nm pie 1750–2500 apgr./min

    250 Nm pie 1620 apgr./min

    350 Nm pie 1800 apgr./min

    Pašmasa:

    1935 kg

    1870 kg

    1965 kg

    Ātrumkārba

    6MT/7AT

    6MT/7AT

    7AT

    Maksimālais ātrums:

    202 km/h

    225 km/h

    250 km/h

    Paātrinājums 0–100 km/h:

    10,5 s

    8,2 s

    6,2 s

    Vidējais degvielas patēriņš:

    4,3 l

    6,3 l

    6,5 l

    CO2 emisija:

    114 g/km

    144 g/km

    145 g/km

    Cena eiro:

    no 31 460

    no 30 240

    no 36 260

     

    Iespaids

    Mazais priekšpiedziņas (būs arī 4Matic) premium hečbeks ar ļoti labu vadību un pietiekamu aprīkojumu bāzes versijā ir domāts līdzeniem ceļiem.

    Rezumējums

    Atkal jāuzdod klasiskais mersedesiski-hamletiskais jautājums: labāko vai neko? Mēs balsojam par labāko.

    Testa A200 AMG Line cena: 38 652 eiro

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē