• Hyundai i20 N pirmais brauciens

    Auto
    Toms Timoško
    Toms Timoško
    26. novembris, 2021
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Toms Timoško
    2017. gadā Hyundai i30 N modelis radīja sprādzienu karsto hečbeku segmentā, demonstrējot to, cik daudz prieka var gūt ar relatīvi nelielām investīcijām. Zemās cenas un braukšanas īpašību attiecība lika vācu hečbekiem kapitulēt vienam pēc otra, padarot pirmo Hyundai uznācienu šajā segmentā par ļoti veiksmīgu gājienu. Konkurentiem netiek dots mirklis atelpai, jo šogad klāstu papildinājis tā mazais brālis – i20 N.

    Dizans

    Kādreiz rallija fani pie sienas turēja Subaru un Mitsubishi plakātus, taču tagad viss mainījies. 2019.gadā WRC čempionātā triumfēja kas diametrāli pretējs – Hyundai. Gadu no gada Dienvidkorejas autoražotājs audzējis muskuļus prestižajā pasaules čempionātā rallijā. Autosporta sasniegumi palīdzējuši zīmolam nostabilizēties arī karsto hečbeku klasē. Ne gluži rallija auto ielai, kā tas ir Toyota GR Yaris gadījumā, taču uz to pusi.

    Standarta i20 nespēj atspēkot visas konkurentu stiprās puses, taču i20 N ir tuvāk tam, ko mēs varētu saukt par savas nišas spīdekli. Vispirms tas pārsteidz ar ārieni. Iegūstot aerodinamiskos uzlabojumus, kompaktajam hečbekam uzstādīts masīvāks bampers ar apakšējo lūpu. Miglas lukturu ietvari saplūst ar ieplūdes atveru imitāciju, bet augstāk atrodas LED lukturi ar labi pamanāmām dienasgaismām. Priekšējais režģis izstrādāts tā, lai uzlabotu gaisa ieplūdi uz modeļa turbo dzinēju, un tā raksts veidots, iedvesmojoties no sacīkstēs izmantotā rūtainā karoga.

    Tāpat kā citi agresīvā tēla uzlabojumi, arī sānu sliekšņi iekrāsoti sarkanā tonī. Aizmugurē uzstādīts neliels spoileris, bet apakšā trijstūra formas miglas lukturis, atsaucot atmiņā F1 bolīdus. Interesanti, ka i20 N ieguvis tikai vienu izplūdes uzgali. Vērtējot estētiski, 204 zirgspēki būtu pelnījuši izskriet pa diviem staļļu vārtiem. 18 collu vieglmetāla diski pieejami bez papildus maksas un rezervēti speciāli N versijai.

    Pat tiem, kuriem nav iepriekšējas pieredzes auto industrijā, būs skaidrs, ka šis hečbeks nav paredzēts tikai vienkāršai nokļūšanai galapunktā. Salonā uzreiz pamanām kausveida sēdekļus ar integrētiem galvas atbalstiem, kā arī sportiskā stila stūri ar finiša karodziņu un spilgti sarkanu pogu, kas paredzēta apgriezienu pielāgošanas funkcijai. Lai nu kas, bet funkcionalitātes ziņā šī tipa N stūres ir vienas no visērtākajām un pārdomātākajām.

    Centrālajā ekrānā varam izvēlēties sev tīkamos auto iestatījumus, kā arī pārraudzīt veikumu trasē, izmantojot apļu laika un paātrinājuma taimeri. 10,25 instrumentu paneli iespējams personalizēt tiktāl, lai paliktu vien tahometrs, motora eļļas temperatūra un G-meter. Protams, šeit netrūkst arī drošības un komforta funkciju, kas palīdzēs ikdienas ritējumā.

    Tehnika & brauciens

    i20 N ticis pie 1,6 litru 204 ZS/275 Nm benzīna turbomotora. Maksimālais ātrums sasniedz 230 km/h, bet paātrinājums līdz 100 km/h paveicams 6,2 sekundēs.

    Šie rādītāji ir ļoti konkurētspējīgi, taču Dienvidkorejas zīmols skaitļiem pievērš otršķirīgu lomu.

    Galvenais ir braukšanas prieks, ko i20 N prot radīt.

    Viens no galvenajiem atslēgvārdiem ir mehāniskā transmisija. Pat karsto hečbeku segmentā to lēnām aizēno automātiskā pārnesumkārba, kas ir ne tikai ātrāka, bet arī komfortablāka ikdienas lietošanā, taču i20 N palicis uzticīgs 6MT. Šeit ir pat mehāniskā rokas bremze! Nepilnus 1200 kg vieglais hečbeks pieguļ asfaltam un atsaucas uz katru labās pēdas darbību. Sportiskākajos iestatījumos varētu vēlēties nedaudz vieglāku stūri, taču to var izmainīt pēc saviem ieskatiem. Apgriezienu pielāgošanas sistēma pat iesācējiem ļaus veikt gludas pārejas uz zemākiem pārnesumiem, bet ierobežotās slīdes diferenciālis pārvaldīs griezes momentu katram ritenim gan trasē, gan ceļā uz mājām.

    Būtiski gan uzsvērt, ka i20 N balstiekārta liks sajust katru mazāko ceļa nelīdzenumu, nemaz nerunājot par braukšanu uz grants ceļa. Tikai un vienīgi gludam asfaltam!

    Lai arī modernie elektroauto izceļas ar paātrinājumu, ko iekšdedzes automašīnām ir grūti demonstrēt, simfoniskais baudījums no skrējiena izpaliek. Un neliegsimies – tas ir būtisks faktors drāmas un braukšanas prieka radīšanā, jo tam nav nepieciešams šaušalīgi liels ātrums. i20 N ļauj baudīt vecās skolas labumus, kas liks aizspiest ausis garāmgājējiem. Izpūtēja trokšņošana pieejama pēc paša vēlmēm. Pateicoties skaņas slāpētājam, i20 N var kļūt tikpat kluss, cik pārējie satiksmes dalībnieki.

    Hyundai i20 N sākumcena ir 24 990 eiro. Papildaprīkojumā pieejama metāliskā, perlamutra vai speciālā krāsa par 390 eiro, kā arī melns jumts par 490 eiro. Bezvadu uzlāde, navigācija un Bose audio sistēma maksās 1990 eiro.

    Rezumējums

    Interjera un eksterjera dizains vēl joprojām nebūs pa prātam visiem, taču i20 N izskatās iedvesmojošāk nekā standarta modelis. Tā dvēsele ir tik sportiska, ka varam to saukt par īstu kabatas raķeti! Tam visam bonusā – 5 gadu garantija bez nobraukuma ierobežojuma.

    Pievienojies dzīvesstila portāla Santa.lv Facebook un Instagram: uzzini vērtīgo, lasi kvalitatīvo.

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē