• 7 ekonomiski mazauto par mazāk nekā 2500 eiro

    Chevrolet
    Auto Latvija
    Auto Latvija
    20. jūnijs, 2018
    Komentēt

    Drukāt

    Saglabāt

    Foto: Auto Bild
    Augstas degvielas cenas, lieli nodokļi… Ekonomiskiem un maziem pilsētas auto ir potenciāls kļūt populāriem! Auto Bild noskaidros, kādi tie ir lietoti. Mūsu lietoto mazauto izvēle: Toyota Aygo, Volkswagen FOX, Ford KA, Chevrolet Matiz, Renault Twingo, Fiat Panda un retāk sastopamais Daihatsu Cuore. Tas viss par mazāk nekā 2500 eiro.

    Meklēt mazos auto grūtos finansu apstākļos – tas ir tāpat kā iepirkties padomju gados: «Nē, banānu šodien nav, jūs ko?! Arī neilona zeķbikses ir beigušās…» Meklējot lietotus Toyota Aygo, Citroen C1 vai Peugeot 107, var nākties sastapties ar situāciju, kurā izvēle nav nemaz tik liela. Mazie auto ir ļoti iekārojami, vienalga, ka daži no tiem pašlaik tiek tirgoti par cenu, kas stipri pārsniedz oficiālo vērtētāju datus.

    Piemēri nav tālu jāmeklē. Ja nu ekonomisko grūtību situācijā ir kādi ieguvēji, tad tie ir tie ar mazu motoriņu zem pārsega un garantiju, ka ietilps jebkurā spraugā starp diviem auto. Auto Bild aplūkoja septiņus rūķīšus, visiem 54 līdz 68 ZS. Lētākais maksā pat mazāk nekā 1000 eiro, dārgākais – divreiz vairāk. Ko šie mazuļi ir vērti lietoti? Lasiet, kas jums jāņem vērā, kad vēlaties kādu iegādāties!

    Toyota Aygo

    Mazais čehs par lielu cenu. Cena: 2500 eiro

    • MŪSU TESTA AUTO

    Aygo ieguvis tam 1 litra trīscilindru motoru ar 68 ZS un piecas durvis. Sudrabotajam krāsojumam ir viegli zilga nano krāsa. Pirmais īpašnieks kā papildaprīkojumu izvēlējies aizmugurējās durvis, kā arī gaisa kondicionētāju. Standartaprīkojumā šim auto ir seši gaisa drošības spilveni, ABS, stūres pastiprinātājs un stūres augstuma regulēšana. 3,41 m garais rūķītis kopā ar saviem franču brāļiem Citroen C1 un Peugeot 107 jau kopš 2005. gada sākuma ripo no konveijera Čehijā, Kolinā.

    • TAS MŪS SANIKNOJA

    Neakurāta pretkorozijas apstrāde. Tiem, kas vēlas noskaidrot, kādas būs lielākās Aygo, C1 un 107. problēmas nākotnē, būtu vēlams sākt skatīties no apakšas. Mēs pamanījām nepietiekamu pret korozijas aizsardzību. Jo īpaši tas attiecas uz vietām, kurās bija atradušies automobiļa stiprinājumi pie montāžas konveijera,– tur ticis taupīts visvairāk. Rezultāts ir ļoti pamanāms – rūsa.

    Mašīnas grīdai aizsargkārta visai plāna, spraugas un padziļinājumi bez jebkādas aizsardzības pret akmentiņu triecieniem, sliekšņiem daļēji trūkst padziļinājumu pārsegumu. Tas viss rada problēmas. Mūsu sūdzību grāmatā lasām ierakstus par ūdeni salonā sliktu durvju blīvējumu dēļ, kā arī par krāsojuma slikto kvalitāti.

     iPod paaudzes priekšējais panelis: Toyota Aygo trīs spieķu stūre ir ērta, tam ir neskaitāmas sīkumu novietnes un atsevišķa vadības vienība ar netiešu apgaismojumu apsildei un ventilācijai. Tas izskatās stilīgi.

    • TAS MŪS IEPRIECINĀJA

    Mundrs trīscilindru motors ļauj Aygo izspēlēt savus trumpjus pilsētā. Tā vieglmetāla četrvārstu dzinējs ar 68 ZS nāk no Daihatsu nama, tehnika, kas sevi jau pierādījusi, tikusi attīstīta tālāk. Zobsiksnas (kā Daihatsu) vietā šeit sadales vārpstas piedziņu nodrošina ķēde, kam nav nepieciešamas apkopes.

    Motoram ir patīkami apgriezieni, tas ir gana kluss, tā gaitas īpašības kombinācijā ar veiklo šasiju rada patiesu braukšanas prieku. Un tas tiek uzskatīts par solīdu ieguldījumu: Aygo un Co pircējiem nav jābaidās no mehāniska rakstura problēmām, un mazais degvielas patēriņš iepriecinās – vidēji 5,8l 95. markas benzīna, ne vairāk.

    Secinājums

    Lietoti Toyota Aygo, Citroen C1 un Peugeot 107 ir ļoti iekārojami, un tas ir pilnīgi saprotami. Šie mazuļi ir ļoti labi, ja, protams, neņem vērā nepietiekamo pretkorozijas aizsardzību. Taču cenas ir visai sālītas… Tad jau tīri interesants varētu sākt šķist dažs labs jauns auto.

    Vērtējums: 4 / 5 zvaigznēm

    Volkswagen FOX

    Lupo mantinieks nāk no Brazīlijas Cena: 2100 eiro

    Pēc vilka (Lupo) 2005. gadā nāca lapsa (Fox). Šo savu mazauto VW būvē Brazīlijā, un lielākoties tas nāk pasaulē ar 55 ZS 1,2 litru trīscilindru dzinēju. Tas patērē 6,4 litrus 95. markas benzīna, bet gluži bez kļūmēm arī tas neiztiek. Auto Bild sūdzību grāmatā Fox braucēji sūrojas par aizdedzes traucējumiem un jaudas zudumu. Tādos gadījumos parasti jāmeklē jauna cilindra galva.

    Un arī nostrādāts Fox ne tuvu nav VW līmenī. Jau agrīnās jaunības gados mēdz lobīties krāsojums, salona kailajā plastmasas apdarē ik pa brīdim kaut kas iegrabas. Taču Fox ir arī labās puses: daudz vietas aizmugurē sēdošajiem, augstā sēdekļa pozīcija, milzīgais bagāžas nodalījums. Tā tilpums ir 260 litri – tikai par 10 litriem mazāk nekā Polo.

    Secinājums

    Augsta sēdekļa pozīcija, ļoti daudz vietas salonā tik mazam auto, taču diemžēl arī ļoti daudz cietas plastmasas un iespējamas problēmas ar motoru. Fox ir auto pūristiem, taču nav slikta izvēle arī tiem, kam patīk šādas pilsētas blusas.

    Vērtējums: 3 / 5 zvaigznēm

    Ford KA

    Uz vecumu īsta KAtastrofa. Cena: 1300 eiro

    Ford KA

    Ak kungs, ar ko īsti lai sāk? Pirmais Ford KA (1996.– 2008. gads) TÜV ziņojumā ierindojās pēdējā vietā vienpadsmit gadus veco automobiļu grupā. Kāpēc? Jo tas jau pēc pieciem gadiem sāk rūsēt, priekšējais tilts ātri nolietojas, plaši izplatīti ir defekti piedziņas vārpstām. Jau pēc trim gadiem TÜV ir atraduši bojātas bremžu caurulītes, un, lai gan ķelniešu bučmūlis pārsvarā tiek lietots pilsētās, nekāds retums nav arī sarūsējuši bremžu diski.

    No ārpuses KA sabrukumu labi var redzēt, skatoties uz plastmasas buferiem – saulīte ātri vien to melno krāsu izbalina līdz gaiši pelēkai. Runājot par motoru… antīkais 1,3 litru dzinējs no 60. gadiem (Endura E) ir ne tikai vienkāršs, bet arī skaļš. Un, pērkot KA, jāņem vērā likumsakarība: jo jaunāks auto, jo labāks.

    Secinājums

    Vai KA ir ieteicams? Jā, bet tikai gadījumā, ja tas ir pavisam jauns. Tādu diemžēl vairs nav… Miniatūrais Ford ir vislētākais šā segmenta pārstāvis, un ne bez iemesla – uz vecumu tas sāk slimot. Un jums tas sitīs pa kabatu.

    Vērtējums: 1 / 5 zvaigznēm

    Chevrolet Matiz

    Visu laiku vismazākais Chevy. Cena: 1200 eiro

    Vai korejieti drīkst saukt par Chevrolet? Šoreiz iztiksim bez šīs diskusijas. Skaidrs ir viens – kopš 2005. gada Matiz ir amerikānis, jo tieši tad Daewoo kļuva par Chevrolet. Ir pieejami divi benzīna dzinēji: viens 0,8 litru trīscilindru ar 52 ZS, otrs viena litra četrcilindru dzinējs ar 67 ZS.

    Mēs iesakām pēdējo variantu, jo mazākajam motoriņam jāpieliek pārāk lielas pūles, lai minikorejieti dzītu uz priekšu. Tā īsti ietaupīt gan neizdosies ne ar vienu no abiem, jo četrcilindru motors patērē 6,8 litrus degvielas. Kas attiecas uz modeļa uzticamību, saskaņā ar ADAC datiem tā ir zemāka par vidējo. Konstatēti defekti pārnesumkārbā, sajūgā un motorā.

    Secinājums

    Piecas durvis, kārtīgi sēdekļi priekšā, labi nostrādāts. Ja neesat izvēlējies tieši mazāko motoriņu, braukšana varētu pat sagādāt prieku. Taču arī šis piedāvājums nav izcili labs.

    Vērtējums: 2,5 / 5 zvaigznēm

    Renault Twingo

    Mīlīgs, taču pilns blēņu. Cena: 900 eiro

    Šarmantas apaļas ačeles, stilīgs salons ar bīdāmu aizmugurējo sēdekli – pirmās sērijas Renault Twingo (1993–2007) nevar nemīlēt. Tas jādara kaut vai viena iemesla dēļ, proti, lai spētu sadzīvot ar tā sadarītajām blēņām. Auto Bild sūdzību grāmata ir pilna ar to aprakstiem. Twingo īpašnieki pārsvarā sūdzas par salūzušām priekšējā tilta atsperēm, un tas nemaz nav smieklīgi.

    Arī kaucoši riteņu gultņi, izdilušas cilindru galvu blīves (jo īpaši vecākiem auto ar 1,3 litru motoru) un streikojoša aizdedze mitros laikapstākļos. Twingo pircējiem vajadzētu vairāk skatīties uz modeļiem, kuri tapuši pēc 2000. gada un kuros iebūvēts moderns 1,2 litru četrcilindru dzinējs ar 58 ZS. Tas patērēs tikai 6,6 litrus 95. markas benzīna, un arī gaita tam būs visai solīda.

    Secinājums

    Uzmanieties no Twingo, kas vecāki par deviņiem gadiem, – tie rūsē. Arī runājot par citiem aspektiem, spēkā ir likumsakarība – jo jaunāks, jo labāk. Citādi jums var draudēt lielas remonta izmaksas. Bez tam arī visai jauni Twingo ir pieejami par mazu naudu.

    Vērtējums: 1,5 / 5 zvaigznēm

    Fiat Panda

    Šajā paaudzē auto ir patiesi labs. Cena: 1800 eiro

    Auto, kas visus 23 gadus kopš tā ražošanas sākuma Vācijā tika reklamēts ar saukli «Foršais auto», pēc 2003. gada, kad parādījās tā nākamais modelis, beidzot, šķiet, šo nosaukumu tiešām ir pelnījis. Varētu pat teikt, ka šis modelis ir daudz labāks par «foršo auto». Auto Bild 100 000 km testā Fiat no Polijas nopelnīja visnotaļ cienījamu atzīmi: 9-.

    • Mums patika: ļoti daudz vietas, piecas durvis, uzticams 1,1 litru četrcilindru (54 ZS) motors, kam nepieciešami tikai 6,8 litri 95. markas benzīna.
    • Mums nepatika: gandrīz nepārtraukti dega bremžu kontrollampiņa. Lasītāji sūdzas par elektronikas problēmām, TÜV norāda uz priekšējā tilta problēmām, defektiem izpūtējā.

    Secinājums

    Panda ir īsts milzis starp mazuļiem. Tā piecas durvis padara šo auto par praktisku bērnu transportu, četrcilindru benzīna motors ir piemērots arī garākiem ceļa gabaliem. Tikai priekšējais tilts mums dara raizes.

    Vērtējums: 3,5 / 5 zvaigznēm

    Daihatsu Cuore

    Šī sirsniņa tēmē uz sievietēm. Cena: 800 eiro

    Cuore tulkojumā no itāliešu valodas nozīmē – sirds. Kopš 1980. gada Daihatsu aplaimoja galvenokārt sievietes ar šiem ripojošajiem iepirkumu ratiņiem, no 2003. gada sākuma līdz 2007. gada beigām šo darbiņu veic sekotājs – L2. Četrvietīgo mašīnu vada temperamentīgs 58 ZS 1 litra trīscilindru motors, kam pietiek ar 5,7 litriem 95. markas benzīna. Taču šī sirsniņa pārāk neizceļas ar komfortu, amortizatori mēdz iespītēties, mazie riteņi ieslīd katrā bedrē. Sūdzības? Grabēšana vai priekšlaikus nolietojušās bremzes, nekas vairāk.

    Secinājums

    Sirsniņa no visiem lietotajiem mazajiem ir vispatīkamākais pārsteigums. Lēta, uzticama, vārdu sakot, neuzkrītoša. Vienīgais sliktums – maz vietas. Mazais japānis ir piemērots tikai iepirkumu pārvadāšanai. Latvijā šo modeli gan būs īsts uzdevums atrast.

    Vērtējums: 3 / 5 zvaigznēm

    Rezumējums

    Kuru no šiem septiņiem rūķīšiem mēs ieteiktu Sniegbaltītei? Nekādā gadījumā ne Ford KA. Tas sagādās daudz raižu, īpaši vecumdienās. Arī Renault Twingo izvēle ļoti rūpīgi jāapdomā, Chevrolet un Daihatsu no Āzijas vienkārši ir pārāk mazi, Čehijas ražotnes pārstāvji (Aygo, C1 un 107.) ir labi, taču dārgi. Paliek tikai divi – Fox šķiet gana pieaudzis, Panda tāda arī ir. Tā pārliecināja arī Auto Bild ilgajā testā, turklāt tajā ir arī visvairāk vietas, lai arī ne gluži visiem septiņiem rūķīšiem…

    0 komentāri

    Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

    Pievienot komentāru

    Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

    Satura mārketings

     

    Veselība

    Vairāk

    Receptes

    Vairāk

    Personības

    Vairāk

    Skaistums un mode

    Vairāk

    Bērni

    Vairāk

    Māja un dārzs

    Vairāk

    Izklaide

    Vairāk

    Labākai dzīvei

    Vairāk

    Aktuāli

    Vairāk

    Abonē