Dzīvnieku kastings — arī tavs mīlulis var kļūt par zvaigzni!

Interesanti
Līva Kalniņa
25. janvāris

Drukāt

Saglabāt

Foto: Pixabay
Lai izveidotu reklāmu, filmu, videoklipu vai jebkādu citu audiovizuālu darbu, lielākoties ir nepieciešami aktieri vai modeļi. Kā izrādās, tad arī dzīvnieki var kļūt par modeļiem!

Lai atrastu tipāžus, kas atbilst iecerētā darba idejai, režisors un producents meklē paziņu lokā, teātra trupās, sociālajos tīklos internetā, pat uz ielas, bet lielākie palīgi tomēr ir kastinga aģentūras. Tie ir uzņēmumi, kas veido datu bāzes ar visa veida sejām, kādas vien varētu ievajadzēties: blondīnes, seniori, huligāni u. c. Bet kā reklāmās nokļūst dzīvnieki? Lai to uzzinātu, devās ciemos pie kastinga aģentūras Baltic Casting Agency vadītāja Elvisa Grīnberga.

Galvenais noteikums – sēdēt mierīgi

Dzīvnieki kastinga aģentūru datu bāzēs sastopami krietni mazākā skaitā nekā cilvēki. Visas kastinga aģentūras ar dzīvnieku kastingu nenodarbojas, jo tā ir ļoti specifiska lieta – dzīvnieku nevar tik viegli kontrolēt kā cilvēku, norādot: tagad pagriez galvu pa kreisi, tagad uztaisi izbrīnītu sejas izteiksmi… 2006. gadā izveidotā Baltic Casting Agency ir vienīgā kastinga aģentūra Baltijā, kas piedāvā ne tikai sieviešu, vīriešu un bērnu sejas, bet jau divus gadus arī dzīvniekus.

Šobrīd datu bāzē ir nedaudz vairāk par 100 dzīvniekiem. Protams, visvairāk ir suņu un kaķu, bet viņu vidū iefiltrējušies arī eksotiskāki dzīvnieki – sesks, varāns, hameleons.

Aģentūras vadītājs Elviss Grīnbergs stāsta, ka drīzumā fotosesija būs arī kādam ēzelim no Bulgārijas. Ēzeli no čigāniem nopircis aktieris, kurš regulāri fotografējas datu bāzei. Bulgārijā šie spēcīgie un miermīlīgie dzīvnieki esot ļoti lēti. Aktierim acīmredzot ne labākajos apstākļos dzīvojošā ēzelīša palicis žēl, tāpēc viņš nopircis gan viņu, gan dažus viņa sugas brāļus un atvedis uz Latviju, lai audzētu.

Cilvēki piedāvājot arī kāmīšus un trušus, bet šo kustīgo un jūtīgo radībiņu fotosesijas ir ļoti sarežģītas, jo dzīvnieciņus ir teju neiespējami nosēdināt mierīgā pozā. Ja tas neizdodas kastinga aģentūras fotosesijā, tas pavisam noteikti neizdosies arī filmēšanas laukumā.

Saimniekam jānovērtē, vai mīlulis ir radīts skatuvei

Atvesti uz fotografēšanos, nervozē ne tikai mazie dzīvnieki. Arī daudzi kaķi, nokļuvuši svešā vidē pie nepazīstamiem cilvēkiem, mēdz aiz bailēm pieplakt pie zemes un neuzticēties pat savam saimniekam. Elviss aicina saimniekus rūpīgi izvērtēt, vai dzīvnieks ir piemērots dalībai šādā pasākumā.

Ja mīlulis slēpjas vai agresīvi reaģē uz atnākušiem ciemiņiem, ja viņam ir bail no zibens un trokšņiem, tāds dzīvnieks kastingam nav piemērots un viņu nekādā gadījumā nevajag vest uz studiju un piespiest fotografēties. Bet, ja dzīvnieks arī starp svešākiem ļaudīm ir mierīgs, mīlīgs, aktīvs un, ideālā gadījumā, labi audzināts, tad droši viņu var pieteikt kastingam.

Kā viss notiek

Lai nokļūtu kastinga aģentūras datu bāzē, vispirms jāpiesakās, aizpildot anketu un norādot informāciju, vai dzīvnieks ir audzināts, kā saprotas ar bērniem u. c. Tad jāvienojas par laiku, kad notiks fotografēšanās. Vienīgie izdevumi dalībai kastingā ir nokļūšana līdz studijai, jo par fotosesiju jāmaksā nav. Dzīvnieku fotosesijas mēdz pārsniegt paredzēto laiku, tāpēc viņi parasti tiek fotografēti darbdienas otrajā pusē, lai neaizkavētu nākamo kastinga dalībnieku, kas gaida aiz durvīm. Visi, kā cilvēki, tā arī dzīvnieki, tiek fotografēti studijā uz debeszila fona.

Elviss stāsta, ka pirms ierašanās studijā saimniekam tiek atgādināts paņemt līdzi gardumus un mantiņas, ar ko piesaistīt dzīvnieka uzmanību, lai noķertu izteiksmīgu acu skatienu vai pozu, kā arī apbalvotu par labi padarītu darbiņu. Bieži reizē tiekot fotografēti gan dzīvnieki, gan viņu saimnieki.

Lielākās izredzes kastinga dalībniekiem ir piedalīties reklāmas uzņemšanā, kas pārsvarā notiek vienas dienas ietvaros. Tā kā Baltic Casting Agency sadarbojas ar 42 valstīm, 80% reklāmu tiek taisītas ārzemju tirgum, bet ir arī vietējās. Lai visiem būtu ērtāk, dzīvnieks vispirms tiek meklēts tajā valstī, kur plānota filmēšana. Savukārt filmas uzņemšana, kur vienu kadru var uzņemt vairākas reizes un no aktieriem tiek prasīts identisks tēlojums iepriekšējam, norisinās mēnešiem ilgi, tāpēc speciāli neapmācītiem dzīvniekiem no malas tajā piedalīties būtu ļoti sarežģīti.

No vienas valsts uz otru

Viens no vērienīgākajiem ar dzīvnieku kastingu saistītajiem projektiem noticis ārpus Latvijas. Reklāmas uzņemšanai Turcijā bijis nepieciešams dresēts tīģeris, ko Baltic Casting Agency nav atradusi nedz Turcijā, nedz Latvijā, nedz citā vietā, bet gan Ukrainā. Tad nu tīģeris kopā ar dresētāju transportēts no Ukrainas uz Turciju un pēc tam atpakaļ.

Līdz šim neparastākā fotosesija notikusi hameleonu meitenei Paskālei. Fotogrāfam radusies ideja, ka jāparāda dzīvnieka spēja mainīt krāsu, bet uz zilā fona hameleonu dāma krāsu nav gribējusi mainīt. Tādēļ hameleons Paskāle ir vienīgais kastinga dalībnieks, kurš iemūžināts uz cita fona – puķes. Uz tās dzīvnieks krāsu ir nomainījis. 

Priekšroka aktieru mīluļiem

Izrādās, ka reklāmās redzamie dzīvnieki bieži vien pieder vai nu aktierim, kuram kopā ar dzīvnieku jāfilmējas, vai kādam no filmēšanas grupas. Tas tādēļ, ka dzīvnieks labāk klausīs saviem cilvēkiem, būs mierīgāks un drošāks. Ne mazāk svarīgi, ka starp dzīvnieku un cilvēku pastāvošā abpusējā draudzība ir ieraugāma arī TV ekrānā vai plakātā. Elviss atceras, ka pirms diviem gadiem Rumānijā tika plānota reklāma Indijas tirgum. Reklamēts tika virtuāls finanšu instruments, kas izstrādāts speciāli vājredzīgiem cilvēkiem.

Aģentūra uzņēmās atrast neredzīgu vīrieti ar suni pavadoni. Noteikums bija, lai šis suns būtu viņa suns, nevis pieaicināts no malas. Latvijā tika atrasti pieci kandidāti, bet tikai viens bija īstais – cilvēks un suns, vienoti draudzībā, priekos un rūpēs.

Jāuztver kā hobijs, nevis darbs

Dzīvnieku datubāze

Suņus reklāmu veidotāji meklē visbiežāk, turklāt tādus, kas prot izpildīt komandas. Ja jāfilmē vai jāfotografē kupla ģimene kopā ar bērniem, režisori lūkojas pēc lielajiem un ģimeniskajiem suņiem, piemēram, labradoriem. Savukārt, ja reklāmas sižets grozās ap kādu cacu, tad viņai blakus varētu ieraudzīt mazu čivavas sunīti.

No nedaudz vairāk kā 100 datu bāzē iekļautajiem dzīvniekiem reklāmas projektos piedalījušies aptuveni 15. Uzreiz jāteic, ka neviens no šo 15 dzīvnieku saimniekiem pēc filmēšanās stāvus bagāts nav kļuvis. Kaķiem un suņiem honorārs par dalību reklāmas uzņemšanā svārstās no 15 līdz 35 eiro. Ir gadījumi, kad tiek atlasīti, piemēram, vairāki kaķi, jo nav zināms, kurš no viņiem atbildīgajā brīdī būs gatavs filmēties. Tad kaķis, kurš filmējies, saņem maksimālo atalgojumu, bet pārējie par gaidīšanu nedaudz mazāku summu.

Ārzemju reklāmu aktieriem honorāri ir augstāki. Piemēram, dresētais tīģeris dienā saņēmis aptuveni 500–600 eiro.

Atsevišķos gadījumos reklāmas pasūtītājs norēķinās nevis naudā, bet ar dāvanu karti. Elviss aicina nepaļauties, ka visi, kas nofotografējušies datu bāzei, tiks pie kāda projekta. Par to drīzāk jādomā kā par piedzīvojumu un jaunu pieredzi, nevis darbu. Darbs tas ir profesionāliem aktieriem un modeļiem, kas regulāri atjauno savu profilu aģentūras datu bāzē. Kā galveno ieguvumu vajag uztvert bezmaksas kvalitatīvu fotosesiju pie profesionāla fotogrāfa. Katrs dalībnieks saņem savas bildes un drīkst padalīties ar tām sociālajos tīklos, izdrukāt, ierāmēt, nosūtīt radiem.

Zvejnieku ģimene — Gundega, Uģis, Mārcis, Elīna, Edžus un viņu labradors Šerifs

«Mēs visi kopā esam piedalījušies divu reklāmu uzņemšanā – Elektrum un Rīga 2014. Pirmajā nonācām, jo kastinga aģentūras datu bāzē bija vīra bilde. Vīru izvēlējās filmēšanai, un izrādījās, ka vajadzīga vesela ģimene un vēl suns! Pēc tam datu bāzei nofotografējāmies visi pieci kopā, un drīz vien mūs uzrunāja Rīga 2014 veidotāji. Šerifs ir ļoti draudzīgs suns. Filmēšanas laikā nekādu satraukumu nebija, viņš bija ieinteresēts par apkārt notiekošo.

Lai gan Šerifs ir apmeklējis dažas suņu skolas nodarbības, nekāds īpašais treniņš viņam bijis nav. Acīmredzot Šerifam piemīt dabisks talants. Elektrum reklāmā Šerifa uzdevums bija ieskriet kadrā un doties pie mums. Tad nu vecākais dēls viņu pieturēja maliņā līdz brīdim, kad viņam bija jāskrien. Savukārt Rīga 2014 reklāma bija pavisam mierīga – mēs sēdējām dīvānā, Šerifs gulēja uz paklāja, un visi kopā skatījāmies televīziju.»

Lasi citur

0 komentāri

Šobrīd komentāru nav. Tavs viedoklis būs pirmais!

Pievienot komentāru

Lai pievienotu komentāru autorizējies ar Santa.lv profilu vai kādu no šiem sociālo tīklu profiliem.

 

Veselība

Privātā Dzīve

Mans Mazais

Astes

AutoBild.lv

Māja

Receptes

Dārzs