Pirmais iespaids par auto vizuāli ir ļoti pārliecinošs – Alpine versija izskatās sportiski eleganta, ar tumšiem akcentiem un 20 collu diskiem. Arī salonā mūd sagaida modernā pasaule. Lielais L veida digitālo displeju kopums ar Android Auto sistēmu ir viens no labākajiem šobrīd tirgū. Ekrānam ir asa grafika, tas ir intuitīvs, darbojas bez aiztures, un Google Maps navigācija ar tiešsaistes informāciju izkonkurē pat daudzu premium marku risinājumus. Kas ir vēl svarīgāk, šī sistēma nav tikai vizuāls triks, bet tiešām padara ikdienu vienkāršāku.
Sēžot salonā, pārsteidz arī kvalitātes līmenis. Mīksti apdares materiāli, Alcantara ielaidumi, pārdomāta ergonomika – Renault šeit ir izdarījis mājasdarbu. Īpaši jāpiezīmē klusums salonā. Iepriekšējie modeļi mēdza būt skaļāki nekā vajadzētu, taču tagad, braucot pa Spānijas ceļiem, varēja izbaudīt patīkamu mieru – gan pilsētā, gan uz šosejas. Komforta ziņā Austral sevi pierāda kā lielisku ceļabiedru, īpaši pateicoties 4Control sistēmai, kas ļauj aizmugurējiem riteņiem nedaudz pagriezties pretējā virzienā priekšējiem riteņiem, padarot auto ievērojami manevrējamāku. Šaurās ielas vai stāvvietas tas uzlabo manevrētspēju, bet uz šosejas palīdz stabilitātei.
Praktiskuma ziņā ir vēl viens plusiņš.
Aizmugurējos sēdekļus iespējams bīdīt, bet bagāžnieks ir pārsteidzoši ietilpīgs.
657 litru ietilpība pārspēj lielāko daļu konkurentu. Tas padara Austral piemērotu ne tikai pilsētas ikdienai, bet arī ģimenes izbraucieniem vai ceļojumiem, kuros nepieciešams lielāks bagāžnieks. Jā, tas nav tik ietilpīgs kā viens otrs universālis, bet uz konkurentu fona tas demonstrē labu sniegumu. Tāpat tam pieejama arī sejas atpazīšanas sistēma, automātiski iestatot sēdekļa pozīciju, iecienītāko radio staciju un citus iestatījumus.
Protams, ne viss ir perfekti. Pirmkārt, pie stūres esošā transmisijas svira ne vienmēr reaģē pietiekami ātri, ja mēģinām ātri pārslēgties no D uz R, piemēram, manevrējot stāvvietā. Tas var būt visai kaitinoši, it īpaši situācijās, kurās citi uz mums gaida. Arī dzinēja raksturs ne visos režīmos šķiet noslīpēts – aktīvi spiežot akseleratora pedāli, motors kļūst skaļš, pie tam vilkme nav pieejama uzreiz. Ir sajūta, ka elektronika brīžiem aizdomājas, vai mums tiešām nepieciešams tāds paātrinājums. Pilsētā tas nav traucējoši, bet apdzīšanas brīdī tas var būt traucējoši.
Vēl viena niansē – saķere. Mēģinot uzsākt kustību nedaudz straujāk, priekšējie riteņi ar Michelin e-Primacy riepām pārsteidzoši viegli izslīd. Sausos apstākļos tas rūpes nesagādā, bet, iedomājoties par Latvijas ziemu, rodas jautājums – vai šis auto būs pietiekami pārliecinošs uz apledojuša ceļa? Pilnpiedziņas versijas nav, tāpēc braukšanas manierēm būs jābūt ļoti apzinātām. Vidējais degvielas patēriņš hibrīda versijā tiek saglabāts zems. Mūsu testa braucienā tie bija aptuveni 5–6 l/100km, kas atbilst ražotāja norādītājiem datiem.
Visbeidzot – cena. Tas pieejams no 33 290 eiro. Ar visu labo, ko Austral piedāvā, tā pozicionēšana blakus Volkswagen Tiguan vai Škoda Kodiaq nav viegls uzdevums. Franču auto tradicionāli ir pievilcīgāki tieši ar cenas un aprīkojuma attiecību, bet šoreiz Renault ir grūtības konkurēt ar Latvijā populārajiem zīmoliem. Ja cenu izdotos samazināt par pāris tūkstošiem, Austral kļūtu par krietni vilinošāku izvēli, un es to, iespējams, pat izvēlētos Tiguan vietā.
Austral ir negaidīti labs. Tam ir raksturs, komforts, tehnoloģijas un šarms. Franču atbilde vāciešiem nav perfekta, bet ļoti, ļoti pārliecinoša. Un ar pareizu cenu – arī uzvarētspējīga.