Arī šogad testa maršruts tika izvēlēts Turaidas virzienā, jo šajā gleznainajā reģionā ir daudzveidīgi un izaicinoši braukšanas apstākļi, kas ļauj rūpīgi novērtēt automobiļu veiktspēju. Jauno auto pieteikšana konkursam sākās 13. martā, un testa braucienā bija pieejami piemie 11 modeļi: Cupra Tavascan, Cupra Terramar, Dacia Bigster, Hyundai Inster, KIA EV3, Lynk & Co 01, Opel Frontera, Opel Grandland, Peugeot 5008, Škoda Elroq un Volkswagen Transporter. Brauciena dalībniekiem bija iespēja izbraukt arī ar Škoda Kodiaq – modeli, kas decembrī ieguva titulu Latvija Gada auto 2025, kā arī Eiropas Gada auto 2025 Renault 5. Brauciena centrālais punkts bija restorāns Kungu Rija, no kura visas dienas garumā automobiļus izmēģināja dažādos maršrutos.
Runājot par pieteikto auto modeļu klāstu kopumā, nav lielu pārsteigumu, jo pārsvarā ir dažāda izmēra kompaktie krosoveri jeb tas, ko auto pircēji visbiežāk izvēlas. Gan pilnībā elektriski modeļi, gan joprojām ar iekšdedzes dzinējiem (tai skaitā hibrīdi), līdz ar to izvēles iespējas ir. Bet, vērtējot katru modeli atsevišķi, gan ir atrodami dažādi pārsteigumi.
Piemēram, komercauto modeļus Latvijas Gada auto konkursos var sastapt laiku pa laikam, taču visbiežāk tie būs pikapi vai mazie daudzfunkcionālie automobiļi (tā saucamie bulku vāģi), kuru pasažieru versijas ļoti labi kalpo arī kā ģimenes automobiļi. Šoreiz karsts jaunums gan konkursā, gan arī Baltijā ir jaunais Volkswagen Transporter kravas mikroautobuss. Tas pieejams ar dažādiem jaudas agregātiem, tostarp arī elektrisks, un dažādos virsbūves variantos, lai pircēji varētu izvēlēties saviem uzdevumiem piemērotāko darba automobili.
Starp ietilpīgākajiem pasažieru automobiļiem šogad sacenšas Dacia Bigster, Peugeot 5008, Opel Grandland kā arī Cupra Terramar modeļi, kas piedāvā plašu telpu salonā un vairāk vietas bagāžai. Liela konkurence arī starp izmēros mazākiem pilsētas apvidus automobiļiem. KIA EV3, Škoda Elroq, un Cupra Tavascan ir elektriskās piedziņas modeļi. Arī jaunais Opel Frontera ir pilnībā elektrisks, kā arī pieejams iekšdedzes dzinēju versijās. Savukārt Ķīnas zīmola Lynk & Co modelis 01 mūsu tirgū tiek piedāvāts kā lādējamais hibrīds. Mazākais no konkursā Latvijas Gada auto 2026 šobrīd pieteiktajiem auto modeļiem ir elektriskais Hyundai Inster. Tas priecē ne vien ar pieejamu cenu, bet arī ar pārdomātiem risinājumiem salonā, kas to padara pat diezgan ietilpīgu.
Konkurss Latvijas Gada auto 2026 noslēgsies gada beigās – 18. Decembrī apbalvošanas ceremonijā tiks nosaukts titula ieguvējs un laureāti papildus nominācijās. Tikmēr jaunu auto modeļu pieteikšana konkursam norisināsies līdz oktobra beigām. Konkurss Latvijas Gada auto notiek jau 26. reizi. Pērn Latvijas Gada auto 2025 titulu izcīnīja Škoda Kodiaq.