Viņš informēja, ka, sadarbojoties ar VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) un AS Pasažieru vilciens (PV) otrdien, 4.februārī, veiksmīgi tika īstenoti vilcienu testi, kā arī trešdien un ceturtdien, 6.februārī, turpinās vilcienu testēšana. Ērenpreiss skaidroja, ka trīs dienās plānots veikt visus nepieciešamos vilciena tipa Stadler Flirt testus. «Ja būs vēl kaut kas jāpārbauda, tas ir cits stāsts, bet cerams, ka izdosies,» piebilda Elron pārstāvis.
Jautāts, kas vēl ir nepieciešams, lai atklātu maršrutu Rīga-Tartu, viņš sacīja, ka tas ir sarežģīts sertifikāciju kopums, un ir daudz dokumentāciju, kas ir jāveic. «Mums vēl ir nepieciešami daži dokumenti no Stadler rūpnīcas, bet ceram, ka paspēsim atklāt šo līniju vasarā – būtībā gada otrajā pusē,» teica Ērenpreiss.
🇪🇪Tere, Riia! Cēsīs pic.twitter.com/gTFDIQavTP
— Nepareizais (@realNepareizais) February 4, 2025
Komentējot, kāda varētu būtu vilciena biļetes cena, Ērenpreiss norādīja, ka patlaban tas vēl nav zināms, bet cena tiks izskatīta kopā ar Latvijas iestādēm. «Patlaban koncentrējamies uz testiem,» sacīja Ērenpreiss. Tāpat viņš minēja, ka, visticamāk, biļetes varēs iegādāties PV un Elron lietotnēs, bet šis jautājums tehnoloģiski vēl tiks pārrunāts pirms līnijas atklāšanas.
Iepriekš Ērenpreiss sacīja, ka testa braucienos tiks pārbaudītas uzraudzības un drošības sistēmas, kā arī Latvijas infrastruktūras radiosakari. Tiks pārbaudīta visa līnija, arī ekspluatācijai nepieciešamie pievedceļi. Atļauja testa reisiem ir derīga līdz jūnijam, lai vajadzības gadījumā varētu veikt papildu testus. Izmēģinājuma braucieni ir nepieciešami, lai sertificētu Stadler Flirt vilcienus Latvijas dzelzceļa infrastruktūrā un varētu sākt tiešo satiksmi starp Tartu un Rīgu.
Sākotnēji bija plānots, ka pasažieru pārvadājumi starp Tartu un Rīgu ar vilcienu sāksies līdz 2023.gada oktobrim, bet tagad tos plānots sākt vasarā.
Janvārī Igaunijas, Latvijas un Lietuvas vilcienu operatori Elron, Pasažieru vilciens un LTG Link sāka īstenot pasažieru vilcienu savienojumu maršrutā Tallina-Tartu-Rīga-Viļņa. Vairāk nekā desmit stundu ilgajā braucienā pasažierim divas reizes ir jāpārsēžas.
Savukārt 2023.gada decembra beigās Lietuvas valsts dzelzceļa grupas Lietuvos geležinkeliai pasažieru pārvadājumu meitasuzņēmums LTG Link sāka vilciena reisus starp Viļņu un Rīgu. Sarunas par visu trīs Baltijas valstu galvaspilsētu savienošanu ar pasažieru vilcienu maršrutiem aktualizējās 2021.gada septembrī, kad, atzīmējot Eiropas dzelzceļa gadu, no Tallinas caur Rīgu uz Viļņu devās Baltijas valstu ekspresis. Tajā satikās tā laika ministri, Baltijas valstu dzelzceļa nozares un Eiropas Komisijas pārstāvji, kā arī Rail Baltica ieviesēji.