Kāpēc es pats nepirktu savu produktu? Jeb padomi, kā izveidot zīmolu

Pieņemsim, ka esam nonākuši līdz produkta vai pakalpojuma idejai vai pat gatavam produktam vai pakalpojumam. Pirms 50 gadiem tantuks laukos sēja un pārdeva sieru, par zīmola nepieciešamību un mārketinga aktivitātēm neko nezinot, bet mūsdienās zīmola izveide un prasme pārdot ir neatņemama uzņēmējdarbības sastāvdaļa. Par to šajā rakstā.
Katrīna Jaunslaviete-Ķipure
Foto: Shutterstock

Konsultē
DIĀNA ŅIKITINA, zīmola stratēģijas un komunikācijas eksperte,
ANNIJA GRAUSTIŅA, sociālo mediju speciāliste.

Liela kļūda ir sākt zīmola izveides procesu ar logo un dizaina izstrādi, pirms ir skaidra vīzija un stratēģiskais virziens.

Kā uzsver Diāna Ņikitina, klienti nepērk vienkārši produktu vai pakalpojumu, bet gan sajūtas un pēcgaršu. Viens no mūsdienu ievērojamākajiem mārketinga speciālistiem pasaulē Sets Godins teiktu, ka cilvēki pērk attiecības, stāstus un brīnumus. Tas arī ir svarīgākais arguments par labu zīmola izveidei. Tikpat svarīgi kā saprast biznesa modeli, plānot finansiālos rādītājus un izaugsmes prognozes, ir arī ieskicēt emocionālo vīziju, kādas cerības tiek liktas uz šo zīmolu. Vislabākie produkti ir tie, kas risina tev pašam svarīgu vajadzību vai atrisina konkrētu problēmu klienta pusē, tomēr uzņēmēja un zīmola īpašnieka uzdevums ir piedāvāt savu skatījumu un vīziju. Tāpēc ir vērts definēt savas vērtības.

Lai vieglāk darboties praktiski, Diāna iesaka zīmola izveidi sadalīt trijos posmos.
 
Pirmais posms ir stratēģiskā plānošana. Zīmola stratēģija atbild uz jautājumiem, kāda ir zīmola vīzija; kādas ir vērtības un vērtības piedāvājums klientam; kas ir klients jeb mērķauditorija; kādas gaidas un cerības zīmols attaisno īpašnieka pusē un kādas klienta pusē. Te var parādīties zīmola stāsts un filozofija, kā arī ļoti racionālas lietas.

Lai turpinātu lasīt rakstu, nepieciešams iegādāties abonementu
Esmu abonents
Par 4 nedēļām
1 €
pirmie trīs maksājumi, pēc tam 3.99 €
Izmēģini
plus
Labākais saturs vienuviet no mūsu 12 drukātajiem žurnāliem
plus
Ekskluzīvas intervijas
plus
Pieeja visam saturam jebkurā ierīcē
plus
Samazināts reklāmu daudzums visā portālā
Abonementu var pātraukt jebkurā laikā
Populārākā izvēle
Par pirmo gadu
24.49 €
pēc tam 34.99 €
Abonē
plus
Labākais saturs vienuviet no mūsu 12 drukātajiem žurnāliem
plus
Ekskluzīvas intervijas
plus
Pieeja visam saturam jebkurā ierīcē
plus
Samazināts reklāmu daudzums visā portālā
Raksta abonements
5 €
Derīgs 28 dienas
Abonē
plus
Pieeja vienam rakstam
plus
Santa+ vide bez reklāmām
plus
Pieeja rakstam jebkurā ierīcē
Abonementu var pātraukt jebkurā laikā

Villas Sarunas

Vairāk

Personības

Vairāk

Attiecības

Vairāk

Dzīvesstils

Vairāk

Lasāmgabals

Vairāk

Viedoklis

Vairāk

Praktiski

Vairāk

18+

Vairāk

Abonē