Zīmolu leģendas. Kāpēc mēs esam gatavi piemaksāt par emocijām?

Mums patīk stāsti. Mums patīk informācija, kas pārvērsta tēlos un sižetos. Tieši to izmanto daudzi zīmoli un uzņēmumi. Kā tas notiek? Vai to var izmantot?
Olga Kazaka
Olga Kazaka
Foto: Shutterstock

Stāsti ir sevišķi izplatīti augstākā cenu segmenta zīmolu vidū. Bieži mēs esam gatavi piemaksāt tieši par šīm emocijām.

Vai esat ievērojuši, ka daudzi atzīti zīmoli neatkarīgi no to lieluma mums saistās ar kādu nostāstu? Piemēram, ir dzirdēts, ka Disnejlendā bērni nekad neraud. Tā esot tāpēc, ka brīdī, kad mazais apmeklētājs grasās izplūst asarās, to pamana apsardze, kas dod signālu rotaļniekiem. Un pēkšņi pie bērna pienāk, piemēram, Mikipele, lai apskautu un nomierinātu. Patiesībā tā nav (esmu pārbaudījusi). Bet tas nav svarīgi, jo šī ir spēcīga leģenda, kas ietver Disnejlendas stratēģiskā pozicionējuma elementus, – vieta, kur viss ir pārdomāts līdz sīkumam, lai iepriecinātu bērnus.

Uzņēmuma leģendas tik tiešām var būt patiesas vai izdomātas, taču kontrolētā nostāstu izstrādē ir noteikta jēga: tos var vieglāk pārvaldīt un notēmēt vēlamās auditorijas virzienā. 

Uzreiz ir svarīgi piebilst, ka šajā gadījumā runa nav par tīšu maldināšanu vai krāpšanu. Tas ir darbs ar emocijām un izpratne, ka mūsdienās cilvēki mēdz iegādāties nevis preces vai pakalpojumus, bet iespaidus, statusa apliecinājumu un citas pašiem svarīgas emocionālās preces. Tāpēc stāsti ir sevišķi izplatīti augstākā cenu segmenta zīmolu vidū. Bieži mēs esam gatavi piemaksāt tieši par šīm emocijām.

Ļoti labi to redzam ūdens Evian piemērā, kas tiek pozicionēts kā jaunības avots.

Lai turpinātu lasīt rakstu, nepieciešams iegādāties abonementu
Esmu abonents
Par 4 nedēļām
1 €
pirmie trīs maksājumi, pēc tam 3.99 €
Akcija spēkā, piesakoties līdz 30. aprīlim!
Izmēģini
plus
Labākais saturs vienuviet no mūsu 12 drukātajiem žurnāliem
plus
Ekskluzīvas intervijas
plus
Pieeja visam saturam jebkurā ierīcē
plus
Samazināts reklāmu daudzums visā portālā
Abonementu var pātraukt jebkurā laikā
Populārākā izvēle
Par pirmo gadu
24.49 €
pēc tam 34.99 €
Abonē
plus
Labākais saturs vienuviet no mūsu 12 drukātajiem žurnāliem
plus
Ekskluzīvas intervijas
plus
Pieeja visam saturam jebkurā ierīcē
plus
Samazināts reklāmu daudzums visā portālā
Raksta abonements
5 €
Derīgs 28 dienas
Abonē
plus
Pieeja vienam rakstam
plus
Santa+ vide bez reklāmām
plus
Pieeja rakstam jebkurā ierīcē
Abonementu var pātraukt jebkurā laikā

Villas Sarunas

Vairāk

Personības

Vairāk

Attiecības

Vairāk

Dzīvesstils

Vairāk

Lasāmgabals

Vairāk

Viedoklis

Vairāk

Praktiski

Vairāk

18+

Vairāk

Abonē